Ana içeriğe atla

FETÖ'den öğreneceklerimiz

Kırk yıl boyunca içimizde neşvünema bulan FETÖ'ye geçmişte kah cemaat, kah "Nur talebesi", kah "Hizmet hareketi" dendi. En son 15 Temmuz itibariyle intihar etti. Kendisiyle beraber bir milleti de devletiyle beraber götürmek istedi fakat beceremedi. Gerçeği anlamak isteyenler onların nihai hedefini anlamış oldu. Biraz pahalıya mal oldu ama sonunda anladık. Şehitler verdik, gazilerimiz oldu, birbirimize güvenimiz hiç olmadığı kadar kayboldu. Menfur olaya bilfiil katılanlar yargılanmak üzere içeriye alındı. Olayın baş kahramanı elebaşısı zaten dışarıdaydı. İçimizde yaşayan birinci derece sorumluları ve baş aktörleri soluğu dışarıda aldı.

Her hayır bildiğimizde bir şer, şer bildiğimizde de bir hayır olabilir. Hiçbir şey % yüz doğru, ya da yanlış olamaz.  Başımıza gelen her bir şerden mutlaka tecrübeler ediniriz, bir daha aynı duvara toslamayalım diye. "Tecrübe, hayatta yenen kazıkların bileşkesi" denir kimilerince.

İçerideki ve dışarıdaki devasa gücüne rağmen iyi ki başarılı olamadı. Ya bir de başarılı olsaydı, bu ülkenin hali nice olurdu. Eğer planı şaşmasaydı Türkiye, 'Gülen Devleti' adını alırdı. Ne kadar kişinin kellesi giderdi kim bilir. Bu yüzden bugünkü mevcut duruma ne kadar şükretsek azdır. Devlet bir taraftan yaraları sararken, diğer taraftan suçlularla mücadele etmekte. Devlet aynı zamanda yeniden yapılandırılmaya çalışılıyor.


Bu kadar uzun zaman diliminde kendini nasıl gizleyebildi? Eğitim ve öğretim başta olmak üzere medya, ekonomi vb her alanda nasıl devasa bir güç oldu? Neredeyse devlet bütçesi kadar bir paraya sahip oldu. Yetiştirdiği adamları vasıtasıyla devletin her bir aşamasında kadrolaşarak devletin kılcal damarlarına kadar girebildi. Herkesle ilişkileri sıcak tuttu. İlgilendiği alan küçük yaşta elde ettiği zeki ve süper çocuklar oldu. Bu çocukları nasıl kendine bende yapabildi? Her türlü melaneti ortaya çıkmasına rağmen arkasından gidenlerde hala niçin gözle görülür bir dağılma ve parçalanma yok? Görevine son verenler bile hala sessiz. Bunun ilacı nedir? Bu insanlar sarhoş mu yapılıyor, uyuşturan ilaç mı veriliyor, bu kadar zeki neslin beynini nasıl yıkayabildi? Milletin gözü önünde her alanda kendini olduğundan farklı göstererek nasıl gizleyebildi? Gizlilik içerisinde tüm planlarını hatasız yerine getirdi? Bu adamdaki maharet nedir? İlk ortaya çıktığı andan itibaren gizli ve planlı çalışmayı prensip edinmiş bu yapı mutlaka uzmanlarınca iyi irdelenmelidir.


Bu yapının çalışma şekli mutlaka masaya yatırılmalı, özellikle sos veren eğitim ve öğretimimizi ayağa kaldırmak için bu yapının arazi çalışması, çalışma metodu ve şekli, başta milli eğitim olmak üzere diğer kurumlarımıza yaygınlaştırılmalıdır. Öğrenciye yaptıkları rehberlik, ev ziyaretleri, takip vb durumları mutlaka örnek alınmalıdır. Görev yapma ve nakil işlemlerine bakıldığı zaman belli zaman diliminde sorunsuz atamaları yapılmaktadır. Karşı gelme ve ayrılma, küsme ve darılma söz konusu olmamaktadır. Devlet; çalışanlarına nakil, rotasyon uyguladığı zaman çalışan gitmemek için her yolu denerken bu yapının çalışanları hiç itiraz etmeden, küsüp darılmadan bir başka yerde görev yapabilmektedir. Biz köşemizde otururken bu yapıya gönül verenler ev-bark, il ve ilçe ziyaretleri yaparak arazi çalışmasına katılmaktadır. 79 yılında beldemde hafızlığı bitirdiğim zaman bu grup ailemin yanına gelerek: "Çocuğunuzun üniversite bitirinceye kadar eğitim ve barınma ihtiyaçlarını karşılayalım" demişlerdi.  Beni 79 yılında Konya'da bunlara ait bir vakfa getirmişlerdi. Vakıfta oturan beli bükülmüş yaşlı bir amcayı bana gösterdiler. "İşte bu amca, bu sene 40 milyon olan zekatını bize verdi" demişlerdi. Biz hayır işlerinde kullanmak üzere camilerde bozuk para toplarken bunlar iletişim kurdukları zenginlerden ve yanlarında çalışan gönüllülerden belirli bir oran kesinti yapmak suretiyle gelirlerini de temin ediyorlardı. Himmet adı altında aldıkları yüklü miktar parayı veren kişinin adını da herhangi bir binalarına ismini  vermek suretiyle onore edebiliyorlardı.

Bugün bu yapının bu ülkeden yok olması için uğraşılırken yapının halkla iletişim kurma, zengin kişilerden aldıkları bağış, çalışma metotları, öğrenci yetiştirme vb yönleri irdelenip diğer kurum ve kuruluşlarımızda uygulama yoluna gidilmelidir. Bu toplumun yumuşak karnı olan din, uzmanlarınca açık bir şekilde anlatılmalıdır.

Sonuç olarak; bu yapının iyi olan yönlerini kendimize örnek olalım, bu yapının benzeri grupların ortaya çıkmaması için devlet olarak gerekli tedbirleri alalım. 31/10/2016

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hutbelerde Okunan "Fîmâ kâl ev kemâ kâl" Kısmı

Cuma ve bayram namazlarına gidenlerimiz bilir. Hatip hutbeye çıkınca arada Türkçe hutbe olmak üzere başta ve sonda Arapça hutbe irat eder. Hatip ilk yani giriş kısmında içinde Allah'a hamd, peygamberimiz salavat ve kelimeyi şehadet getirir. Ardından "Ey Allah'ın kulları! Allah'tan korkun ve ona itaat edin. Şüphesiz Allah müttekiler ve işini iyi yapanları sever" der Arapça olarak. Sonra okunacak Türkçe kısma/metne temel olmak üzere Kur'an'dan ilgili bir ayet okur. Ayeti "Allah doğru söylemiştir" demek suretiyle tastikler. Akabinde bir hadis okur. Hadisi de "Rasulullah doğru söylemiştir" diyerek bitirir. Buraya kadar sorun yok. Esas sorun buradan sonra başlıyor. Sen sanırsın ki bundan sonra imam, Türkçe metni okumaya geçecek. Bizim imam, "Ve netaka habîbullâh, fîmâ kâl ev kemâ kâl" okumaya devam ediyor. Yani Allah'ın sevgili kulu bu konuda şöyle veya şunun gibi demiştir." diyor. Böyle okuyan birinden aynı konuda

Kıvrak Eğitim

— -Oğlum, niye erken geldin okuldan? — Bugün kıvrak eğitim yaptık. - — Ö ğretmenler hızlı hızlı mı ders işlediler? — Hayır, baba. Kıvrak o değil. Bir günde işlenecek dersin yarısını işlemek demektir. — Niye yarısını işliyorsunuz ki? Önemli bir durum mu var? — Öğretmenler toplantısı varmış. — Niye şimdi toplanıyorlar ki? — Çalışma  programında bugünmüş. — Oğlum daha iki gün oldu okul açılalı. Başlamışken biraz devam edilseydi de daha sonra yapsalardı, bu dediğin kıvrak eğitimi. Herkes mi böyle yapacak bugün? — Hayır, sadece ikili öğretim yapan okullar. Ama iyi oldu. Yedi saat ders işleyecektik, böylece üç ders işlendi. — -Bu toplantıyı başka zaman yapsalar olmaz mıydı? Mesela siz 15 tatili yaparken öğretmenler o yaptığı şeyi yapsalardı olmaz mıydı? — Baba, tatil o zaman. Tatilde toplantı yapılır mı? — İyi de yavrum! Size tatil. Öğretmenlere değil ki. Haydi, öğretmenler de sizin gibi yoruldular diyelim. Bir hafta tatil yapsınlar, ikinci hafta siz tatile devam eder

Kırgınlık ve dargınlık

Türkçemiz zengin dillerdendir. Bakmayın siz iki-üç yüz kelimeyle konuştuğumuza. Okuyup kelime hazinemizi geliştirmediğimizden işin kolayına kaçıyoruz. Tembelliğimizin cezasını güzel Türkçemiz çekiyor vesselam. İnce ve derin kelimelerimizin sayısı hiç az değildir. Kırgınlık ve dargınlık bunlardan biridir. Aralarında nüanslar vardır. Arasındaki farkı görmek için sözlüğe bakma ihtiyacı da hissetmeyiz. Çoğu zaman birbirinin yerine kullanırız. Siyak ve sibaktan anlarız neyi kastettiğini. Kırgın, "Bir kimseye gücenmiş, gönlü kırılmış olan" demektir. Dargın ise, "Darılmış olan, küskün" demektir. Gördüğümüz gibi iki kelime farklı anlamlara gelmektedir. Kırgınlıkta dargınlığın aksine küsme yoktur, incinme vardır. İnsan kime kırgın olur? Sevdiğine. Kırgın gibi olduğuna, geri durduğuna, mesafeli olduğuna bakmayın siz. Gözü her yerde o dostunu arar. Başına bir şey geldi mi hemen imdadına koşar. Çünkü bunlar ölümüne dosttur. Dargınlıkta ise küslük vardır. Herhangi bir yerde