Okullar
açıldığında ders başlangıcı ve ders bitiminde okulların bahçesi okul
taşımacılığı yapan servislerle dolar taşar. Müşteri var ki yeterince servis de
bulunduruluyor. Çünkü ailelerin birinci önceliği çocuğunun güvenli bir şekilde
ulaşım işini halletmektir.
Bir
okulun servis işini almak için kıyasıya bir mücadele ve rekabetin yapıldığı göz
önüne alınırsa demek ki bu servis işinde iyi para dönüyor. Servis işi
yapanların çoğu bir okulu çekmekle kalmıyor, birkaç okulu birden taşıyor. Gözüm
yok. Rızıklarını temin için sebebini işlesinler. Allah helalinden bol kazanç
versin.
Okulların
önü servis araçlarıyla dolu demiştim. Merak ettiğim bu kadar servise ihtiyaç
var mı? Birçok konuda olduğu gibi bu servis işini de biraz abarttığımızı ve
ihtiyaç haline getirdiğimizi düşünüyorum. Sınavlı öğrenci alan okulların
önündeki servis araçlarını anlıyorum. Çünkü okulu uzak mesafeden kazanan
öğrenciler olabilir. Çocuğunu özel okula veren veliyi de anlıyorum. Evinin
güzergahı özel okula ters ve mesafeli olabilir. Kreş, anasınıfı ve ilkokul
çocukları küçük; yol yolak bilmezler. Bunlara servis ihtiyaç. Haydi ortaokul
5.6.sınıf çocukları da küçük, bunların da servisle gidip gelmesi lazım.
Bunların hepsinin bir izahı var. Garibime giden kayıt alanına gör öğrenci alan
okulların önü de servis araçlarıyla dolu. Merak ettiğim okulların kayıt
alanları bu kadar geniş bir alanı mı kapsıyor? Diyelim ki bazı muhitlerin okula
mesafesi uzak, servise ihtiyaç var. Acaba hepsi bu durumda mı yoksa gözde
okullara kayıt yaptırmak için veli, kılıfına uydurup yanlış bir ikametgah mı
gösteriyor? Sanırım mahallesindeki okulu beğenmeyip bir başka okulun
bölgesinden adres gösteren veli sayısı az değil. Maalesef Türkiye'nin kanayan
bir yarası bu… Mahallesindeki okulu beğenmeyip bu şekil yolunu bulanlar böyle
yapmaya devam ettikleri müddetçe okullar arasındaki başarı uçurumu da aynı
şekilde devam edecektir. Burada yolunu bulan ve gemisini kurtaran veliden
ziyade, verilen adresi denetletmeyen yetkililerin de sorumlulukları var. Eğer
yetkililer bu meseleyi dert edinirler ise pekala denetim mekanizmalarını
harekete geçirebilirler. Gözde ilkokul ve ortaokulların önünde taşıma işi yapan
araçların güzergahlarını bir inceletip kaç araç kayıt alanı dışına çıkıyor? Bu
zor, böylesi denetim için yeterince denetmen yok diyelim. Pekala okul müdürleri
vasıtasıyla servis şoförlerinden çocukların adresleri alınıp bir incelemeye
tabi tutulabilir.
Kayıt
alanı dışından öğrenci kaydını ve taşıma işini basite almayalım. Çocuğunu bir
okula yazdırmayı kafaya koyan insanımızın sahtekarlığı burada başlıyor. Bu
durum eh, ne yapalım, mahallemin okulu iyi değil, çocuğumun geleceğini düşünmek
zorundayım denerek masum görülemez. Eğitimin başında düğme bu şekil yanlış
iliklenmişse bu yanlışlık ve yanlışlığı kılıfına uydurarak giderme işi belki de
çocuğun eğitimi boyunca devam edecek. Bir zaman sonra ne şekil kayıt olduğunu
öğrenecek olan çocuk, bu işlerin nasıl yürüdüğünü de eğitim safhasında bir
güzel öğrenmiş olacak. Sonra arkasını toparlayabilirsen toparla.
Ardından
biz, aynı dersleri veren okullar arasında niçin bu kadar uçurum var, bu uçurumu
nasıl kaldıracağız, başarısız okullar başarılarını nasıl geliştirebilir diye
kafa yorup duralım. Bizdeki bu mantalite değişmediği müddetçe, mahallemin okulu
iyi değil deyip çocuğumuzu mahallemizden aldığımız müddetçe mahalle okulumuz
bir istikrar abidesi olarak başarısız ve kötü okul olmaya, iyi okul diye yanlış
adres göstererek götürdüğümüz okul ise iyi, gözde ve başarılı okul olmaya devam
edecektir.
Hasılı
servisçiliğin okul kaydı için yanlış adres göstermek suretiyle normalinden daha
fazla arttığını düşünüyorum.
*11/09/2019 tarihinde Anadolu'da Bugün gazetesinde yayımlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder