İster içinde olsun, ister hiç alakası olmasın bu ülkede
herkesin ağzında eğitim ve öğretim var. Bilsin, bilmesin herkes konuşuyor ve
eleştiriyor. “Ne olacak bu Milli Eğitimin hali?” diye söze başlıyor. “Ben
devletin yerinde olsam, ah bir Milli Eğitim Bakanı olsam! Bak Milli Eğitimi
nasıl yola getiririm…” diye devam ettiriyor.
Eğitim ve öğretime eleştiri getiren, öneri sunan, eğitimi beğenmeyen kim varsa
hepsi haklı. Gerçekten eğitim ve öğretimimiz adına yetkililer ne yaparsa
yapsın, mevcut maarifimiz beklentilere cevap vermiyor. Tarafların beklentisi
gerçekleşmeyince herkes hıncını ya sistemden, ya yöneticilerden ya da
öğretmenlerden alıyor. Vurun abalıya diyerek yerden yere vuruyor. Sorumlulara
yüklenelim yüklenmesine. Ama biraz da olaya başka açıdan bakalım.
Bu ülkede eğitim ve öğretim kötü de başka kurumlar çok mu
iyi? Eğer çok iyi diye düşünüyorsanız baştan söyleyeyim, kendimizi
kandırıyoruz. Niçin mi? Eğer bir toplumda bir kurumda çürümüşlük varsa diğer
kurumların bundan azade olması mümkün değildir. Kokuşmuşluk tüm kurumlarımızda
vardır. Bakmayın siz tüm kurumlarımızın uzaktan görkemli göründüğüne. Mangalda
kül bırakmadığına, kendisine toz kondurmadığına. Bu ülkede hangi kurumun iç
işleyişini bilirseniz o kuruma olan kanaatiniz değişir. Çünkü hiçbir kurum
dıştan göründüğü gibi değildir.
Kamu adına iş yapan kurumların çoğu ya çok şeffaf değildir,
ya da vatandaşın çoğunu ilgilendirmeyen, sadece ilgilisinin irtibat kurduğu
kurumlardır. Halkın göz önünde olan iki kurumumuz vardır. Bunlardan biri sağlık
alanı, diğeri de eğitim ve öğretim alanıdır. Halka açık olan bu kesimler dışındaki birçok kurum, kuruluş, işletme, müessese müşterisi her zaman aynı kişiler değildir ve kendilerine işi düşen kesimin sayısı azdır. Buralara işi düşenin işi olmasa da memnuniyetsizliğini tüm toplum kesimine duyurma imkanı yoktur. Okul ve hastane dışındaki diğer alanları kapalı alan olarak değerlendirebiliriz. Özellikle okullar açık alandır. Okulda olan bir olay öğrenci vasıtasıyla tüm evlere gitmektedir. Bir kesimi eleştirirken, kötülerken işin bu yönünün de dikkate alınmasında fayda vardır.
Yukarıda sorduğumuz soruyu burada tekrar soralım: Bu ülkede eğitim ve öğretim kötü de diğer alanlarımız çok mu iyi? Eğer iyi diyorsanız sadece kendinizi kandırmış olursunuz. Adaletimiz, askeriyemiz, emniyetimiz, esnafımız... hangisi düzgün ya da bir numara? Deve gibi tüm kurum, kuruluş, STK'larımız. Hasılı yok aslında birbirimizden farkımız. Eğitim ve Öğretimi eleştirelim ama biraz da kendimize bakalım. 24.03.2018, Ramazan Yüce, Konya
Yukarıda sorduğumuz soruyu burada tekrar soralım: Bu ülkede eğitim ve öğretim kötü de diğer alanlarımız çok mu iyi? Eğer iyi diyorsanız sadece kendinizi kandırmış olursunuz. Adaletimiz, askeriyemiz, emniyetimiz, esnafımız... hangisi düzgün ya da bir numara? Deve gibi tüm kurum, kuruluş, STK'larımız. Hasılı yok aslında birbirimizden farkımız. Eğitim ve Öğretimi eleştirelim ama biraz da kendimize bakalım. 24.03.2018, Ramazan Yüce, Konya
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder