Gelen tüm iktidarların başarısız olduğu tek alan eğitim ve
öğretim alanı. Bunu bilmeyenimiz yoktur. Geçmişten günümüze denenmedik sistem,
metot, kredili sistem, ders geçme sistemi vb kalmadı dense yeridir. Bir
oldu-bitti ile uygulamaya konulan yeni sistem ilk başta herkesin umudu olsa da
bir müddet sonra yeni problemleri beraberinde getirdiği görüldü. Eğitim ve
öğretimimiz Arap saçına döndü, kangren oldu, ülkenin önündeki en büyük problemi
dense yeridir. Nasıl bir ülke, nasıl bir millet isek hiçbir sistem bizim
yaramıza merhem olmadı. Mevcut durumumuzdan çıkmak için debelendikçe iyice
batıyoruz, durumlar içinden çıkılmaz bir hal aldı her geçen yıl. Bunu bilen
iktidarlar da eğitim ve öğretime bir neşter vurmak için kolları sıvıyor
durmadan.
Bakanlık eğitim ve öğretimdeki sorunun ne olduğunu tespit
etmiş olmalı ki neşter vurmak amacıyla 09/06/2017 günü itibariyle 32 sayfalık
'Öğretmen Strateji Belgesi'ni yayımladı. Emek sarf edilerek hazırlanan bu yeni
belgeye göre "Öğretmenler dört yılda bir sınava tabi tutulacak, öğretmene
rotasyon gelecek, öğretmenin performansını ölçmek için okul müdürü, meslektaşı,
öğrencisi ve velisi öğretmene puan verecek, eğitim fakültesini seçen lisans
öğrencileri komisyon tarafından değerlendirmeye tabi tutularak öğretmenliği
yapamayacak olanları başka fakültelere kaydırılacak, öğretmen olmak için başka
fakültelerden öğrenci alınabilecek. Yeni öğretmen seçiminde lisans başarısı,
seçme sınav puanı, ürün seçki dosyası, öğretmenlik uygulaması değerlendirmesi
ve mülakat gibi çoklu bir değerlendirmeye tabi tutulacak..." Bakanlığın bu
belgesi 2017-2023 arası politikasını belirleyen bir yol haritası hüviyetinde.
Resmi Gazetede yayımladığı bu belgeye göre Bakanlık sorunu
tespit etmiş. Eğitim ve öğretimin önündeki en büyük engel olarak öğretmeni
görmektedir. Öğretmen yola getirilirse eğitim ve öğretimimiz düzlüğe çıkacak
anlayışındadır. Ülke yönetimine yön verenlerin hakkıdır kural koymak ve
uygulamak. Bize düşen hamama girip terlemek. İnşallah iyi düşünülüp ortaya konmuş
bir yol haritasıdır diye temenni etmek istiyorum. Yetkililer bu belgeyi
hazırlarken işin mutfağındakilere ne kadar sordu, burası da muamma. Keşke
sorsaydı, iyi bir saha çalışması yapsaydı, daha iyi olurdu diye düşünüyorum.
İnşallah bu uygulama bundan öncekiler gibi başlatılıp bir defa uygulandıktan
sonra çöpe atılmaz. Bu belgenin eğitim ve öğretim alanında ne tür
iyileştirmeler yapacağını, ne tür aksaklıklarının ortaya çıkaracağını hep
beraber göreceğiz. Temenni ediyorum ki 2023’e varmadan çöpe atılıp yeni bir
uygulama konmaz önümüze. Çünkü bu ülke bu konularda uygulama çöplüğüne döndü.
Deneme-yanılma yoluyla doğru yolu bulacağız ama bunun için kaç nesli yok
ettik/yok edeceğiz? Bunu da zaman gösterecek.
Belge daha uygulamaya konmadan samimi duygular
içerisinde bu konuda ve eğitim-öğretim alanında eleştirilerimi dile
getirmek istiyorum. Bakanlık yetkililerinin şunu iyi bilmesi gerekir ki bir
yerde sorun varsa sorun, tek taraflı olmaz. Paydaşların az veya çok etkisi
vardır. Sadece oranları farklıdır. Gördüğüm kadarıyla Bakanlık eğitim ve
öğretimde tek ve yegane sorun olarak öğretmeni görmektedir. Bakanlık, diğer
paydaşlara dokunmadan sorunu tek taraflı çözme derdinde. Burada öğretmenin ev
ödevleri bir bir sıralanırken eğitimin diğer iç ve dış paydalarının da
sorumluluklarına yer verilmeliydi diye düşünüyorum. Bu belge o zaman mükemmele
yakın bir belge olurdu diye düşünüyorum. Bu konu çok su götürür. Enine boyuna
konuşulması gerekir. 12/06/2017
* 17/06/2017 günü Anadolu'da Bugün gazetesinde yayımlanmıştır.
* 17/06/2017 günü Anadolu'da Bugün gazetesinde yayımlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder