Avea
görünümlü Vodafone olan faturalı bir hattım var. Tarifemin adı “Esnek tarife” sanırım. Toplamda her ay 26.60 TL gibi bir ödeme
yapmakta idim son iki aya gelinceye kadar. Ağustos ayı fatura bedeli: 54.50
geldi. Olabilir belki telefon ya da internet aşımı yapmış olabilirim dedi.
Eylül ayı bedeli : 68.59 TL geldi. Galiba
limiti aştım yine diyerek fatura detay bilgilerine baktım. Her herhangi bir
aşım göremedim.
Müşteri
hizmetlerine bağlanmak istedim. Ne mümkün efendim! Karşına elektronik bir
ses çıkıyor: Aradığınız numara ile işlem
yapmak istiyorsanız: 1’i, başka bir numara için işlem yapmak istiyorsanız 2’yi,
tuşlayınız. Tuşlayınca karşınıza kampanyalar hakkında bilgi almak istiyorsanız
şu numarayı, faturayı ödediyseniz bu numarayı, faturanızı açtırmak istiyorsanız
şunu, güncel fatura bilgilerinizi öğrenmek için bunu... şeklinde ardı arkası
kesilmeyen yerlere sizi yönlendirmeye çalışıyor. Karşına bir türlü müşteri
hizmetleri çıkmıyor. Tüm numaraları tek tek tuşlasanız bile size hemen bir
uyarı geliyor: Yanlış rakam tuşladınız diye. Haklarını yemeyelim aradığımız 542
hattın ücretli olduğu uyarısını yapıyor. Hatta isterseniz 7000’i arayarak sesli
yanıt sistemimizden ücretsiz faydalanabilirsiniz uyarısı da yapılmaktadır. 7000’i
çeviriyorsun faturanın güncel bilgilerini sayıp döküyor sana. Kapatıyorsun
ardından Vodafone’dan bir mesaj geliyor. Sesli yanıt sistemimizle aldığınız
cevaplar sizin için yeterli oldu mu, sıfırdan 10’a kadar puan verip yanıtlar
mısınız diye. Web sayfalarına girdim. “Vodafone
destek” ismiyle oluşturdukları Twitter adreslerine “Size ulaşamıyorum, benim fatura ile ilgili
bir derdim var, lütfen yardımcı olur musunuz” diye tweet gönderdim. Bana “Fatura kalem detaylarınızı Online Self
Servis üzerinden kontrol edebilirsiniz. vftr.co/online ^GB” şeklinde bir bilgi geldi. Kendilerine fatura detaylarında bir şey gözükmüyor
şeklinde tekrar yazdım. Bana “Bizesosyalmedyadestek.vodafone.com.tr/LeadForm/index… adresinden ulaşabilir misiniz? ^BZ” şeklinde bir mesaj geldi.
Dedikleri adresten istedikleri forma numaramı ve derdimi anlatan bir yazı daha
gönderdim. “Sosyal Medya Destek Formu ile göndediğiniz form tarafımıza
ulaşmıştır, bu formu kullandığınız için teşekkür ederiz. Kısa zamanda sizinle
irtibata geçilecek” açıklaması geldi sayfama. Bu formu doldurarak kaç defa göndermişsem de ne arayan
oldu ne de soran.
Üşenmedim çarşıdaki Vodafone bayisine girdim.
Bu numarama bakabilir misin, bu yüksek faturanın derdi nedir diye. Sağ olsun
biri baktı: “İçerik servis ücreti” ödüyorsun, iptal ettirmez isen her ay gelir,
bunu da ancak müşteri hzmetleri yapar” dedi. Çıkınca tekrar ücretli olan
müşteri hizmetlerini aradım. Dakikası 60 kuruşmuş. Sudan ucuz. Ama nafile. Yine
rakamlarla boğdu beni. Müşteri hizmetlerine bağlanamadan tekrar kapattım. Yolda
giderken bakkal dükkanından daha fazla olan bir başka servisine uğradım. “Kardeş müşteri hizmetlerne
bağlanabilmem için hangi numara ya da numaraları tuşlamam lazım” diye. Müşteri
hizmetlerine hangi numara ile bağlanılacağını bilmeyen acemi olduğu belli olan
eleman yardımcı olmaya çalıştı. İçerideki bir bilene sordu. Bilmem telefon yönlendirir:
1-3-5, veya 1-3-8 olabilir, ben bilmem dedi yanındaki kaşarlanmış olan.
Eve gelip tekrar “Sosyal medya destek formuna”
yazdım yazdım gönderdim. Maalesef geri dönen olmadı. 54.50’dan sonra 68.59’u da
ödedim. Güncel faturamın daha ortasına geldim, fatura bedelim 38.50 gösteriyor.
Oturup üşenmedim 150 sayfadan fazla detay olan faturamın hepsini tek tek
inceledim:
Tarih Tür Numara/İsim Açıklama Sure Ücret
13/09/2016 Diğer 6670 cellenity Yurt içi - 14.00 TL yazıyor
Kim olmuş, nasıl olmuş bilmem ama 6670
cellenity’e üye olmuşum. Ne işe yarar bilmem. İnternete girince gazete haberlerini
okumaktan başka da bir iş yapmam... İnternetten bir araştırdım. Grup oluşturup
grubuna kısa mesaj gönderiliyormuş. İşin garibi tarifem dahilindeki 4000
mesajımdan 3-4 tane göndermişim. Başka yere üye olarak mesaj göndermeyi ne
yapayım ben.
Uzattım uzatmasına. Ne bulunmaz Hint Kumaşı
imiş bu firma. Ulaşabilirsen aşk olsun. Ödediğim yüksek meblağa mı üzüleyim,
ulaşamadığıma mı, ya da ne işe yaradığını bilmediğim 6670 cellenity’e mi
bilemedim gitti. Beni tanıyanlar sosyal medyadaki paylaşımlarımı takip edenler
bilir. Yazılarımda yer, şahıs ve kişilere yer vermem. Hep olayları bir prensip
çerçevesinde eleştiririm. Vodafone’nin sosyal medya destek formuna: “Benimle
lütfen iletişime geçin, yoksa sosyal medyada bu mağduriyetimi kaleme alacağım” dedimse de
yine tık yok. Ciddi firmalar hep der ya: Memnuniyetinizi dostlarınıza
şikayetinizi bize bildirin” diye. Ben kendilerine anlatmak istedim. Ama olmadı.
Mecbur kaldım burada yazmaya.
Sayın firma! İsmini değiştirerek satın aldığınız
bu GSM operatörünün sahibi bir zamanlar siyasete atılmış, mitingine gelenlere
dürüm ve kontör dağıtan ve miting meydanına
getirdiği sanatçılara şarkı söylettirerek propoganda yapan biri idi. Yabana atılmaz,
hatırı sayılır bir oy oranına ulaşmıştı. Sonradan ortaya çıktı ki bu şahıs,
aynı hattı kopyalayarak insanlara satmış, sattığından daha az bir gelir
göstererek devletten vergi kaçırmış biri olarak lanse edildi medyada. Bizde eskiler: Bir insan yedisinde ne ise
yetmişinde de o olur.. Kırk yıllık kani olur mu yani... Bir insanın mayası
bozuksa ondan her şey beklenir...” derlerdi.
Ben bu görüşlere tam katılmasam da
sizin bu yaptığınızı ve aymazlığınızı görünce ister istemez bu GSM
operatörünün eski sahibi aklıma geldi. Acaba aslına mı çekti diye... Şunu bil
ki, son üç ayda ödediğim meblağ ne beni öldürür, ne de sizi ondurur. Firmalar
itibarları ile uzun ömürlü olurlar. Sosyal medyaya baktığım zaman firmanız
hakkında yazılmış binlerce olumsuz mesaj görebilirsiniz, eğer görmek
isterseniz.
Sahi sizi arayan size niçin ulaşamaz? 542’li
müşteri hizmetleri hattınız niçin ücretli? Tarifemiz dahilinde her yöne
ücretsiz konuşabiliyor iken sizin hattınızın özelliği nedir? Bulunmaz Hint
Kumaşı mısınız? Yoksa her arayan mağdurdan bıktınız da acaba aramasınlar diye
mi düşünüyorsunuz? Yaptığınız hizmetten utanıyor musunuz? Haydi ücretinden
geçtim. Niçin müşteri hizmetlerinden birine bağlanılamıyor. Elektronik bantla insanları
avutuyorsunuz. Yoksa bu ülkede milyonlarca
telefon müşterisi var. Her sezonda vurduğumuz kişi sayısı bize yeter
diye mi düşünüyorsunuz? Tabela renginizin kırmızı olması: Dikkat tehlike
anlamına geliyor da biz mi bilmiyorduk yoksa? Lütfen sosyal medyada açmış olduğunuz ve bir
işe yaramayan “Sosyal medya destek formu”nun
adını “Sosyal medya köstek formu” olarak değiştirin daha iyi... Ya da hiç gölge
etmeyin...
Bu açık mektubumdan sonra şahsımla iletişim
kurarsanız, ilgi ve alakanızı yine bu sayfadan duyurmak isterim...28/09/2016
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder