Bakanlık performans değerlendirme sistemini uygulamaya koymak
için hazırlık yapa dursun, ben de bir performans sistemi geliştirdim bile.
Buyurun:
*Haftalık ders saatleri 25 saat ile sınırlandırılmalıdır.
*İkili öğretimden vazgeçilerek tam gün öğretim
yapılmalıdır.
*Tam gün eğitim yasası çıkartılarak öğretmenin 8.30-16.30
arası her gün okulda bulunması sağlanmalıdır.
*Okullarda 09.00-13.00 arası ders, 14.00-16.00 arası etüt,
etkinlik, ek ders gibi uygulamalar planlanmalıdır.
*Resim, Müzik, Beden Eğitimi gibi yazılı
değerlendirilemeyen dersler puanla değerlendirilmemeli ve öğleden sonra
işlenmelidir. Hatta bu tür uygulama derslerinin belediyeler tarafından hafta
sonu veya hafta içi öğleden sonra her türlü ders materyalinin
bulunabileceği belli merkezlerde yapılması planlanmalıdır.
*Her yıl okula yeni başlayan öğrencinin hazır bulunuşluk
durumunu öğrenmek için bakanlık tüm öğrenciler için TEOG benzeri merkezi sistem
sınavlar yapmalıdır. Bu sınavlarla her okulun, her sınıfın tüm derslerden
seviyesi(net ortalaması) ortaya konmalıdır. Dönem ve yıl sonunda yine yapılacak
merkezi sınavlarla sınıfın ve okulun durumu(geldiği nokta, net ortalaması)
çıkarılmalıdır. Merkezi sistemle alınan notlar öğrencinin yıl sonu sınıf geçme
notu olmalıdır. Mezun olduğu okuldaki 5.6.7.8.sınıflardan,
9.10.11.12.sınıflardan aldığı notların ortalaması sınıf geçme ve diploma notu
olmalıdır. Bu dört yıllık ortalama orta öğretim notu ve üniversiteye girme
notu olmalıdır. Ayrıca TEOG ve YGS sınavları yapılmamalıdır. Merkezi sınavlar
dışında okullarda ayrıca sınav olmamalıdır. Bir dersin sene başındaki seviye
ortalaması sene sonundaki alınan ortalamalarla kıyaslanmalıdır. Öğretmenin
girdiği sınıflardaki dersinin net ortalaması öğretmenin performansı olmalıdır.
*Okullarda hafta içi ve hafta sonu ayrıca takviye ders
yapılmamalıdır. Bir dersten eksiği olan öğretmen okullarda öğleden sonra
işlenecek şekilde öğretmen tarafından planlanmalıdır.
*Girdiği sınıfının seviyesi sene sonunda aynı kalan, geriye
giden öğretmen ertesi yıl bir başka okulda görevlendirilmeli. Performansında
ilerleme meydana gelmeyen öğretmen öncelikli olarak hizmet içi eğitime alınmalı.
Değişmediği takdirde milli eğitimin bürolarında çalışacak şekilde planlama
yapılmalıdır. Sene sonunda net ortalaması artı yönde gelişen dersin
öğretmeninin maaşı net ortalaması oranında artırılmalıdır. Neti değişmeyen
öğretmenin maaşı aynı şekilde kalmalıdır.
*Öğretmen görev yaptığı okulda 4 yıl kalmalıdır. 4 yıldan
önce yeri değiştirilmemeli. 4 yılın sonunda öğretmenin ataması performanstan
aldığı puanla olmalıdır.
*Öğretmenin performansı öğrencinin yıl sonu net ortalaması
oranında 70 puan; devam, devamsızlık, derse zamanında gelme gibi durumları 20
puan üzerinden, okulda yaptığı etkinlikler ise 10 puan üzerinden
değerlendirilmelidir. 24/05/2016
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder