Bir zamanlar kamuya ait hastanelere gidip muayene olmak,
film, röntgen, tomografi vb.çektirmek, kan ve idrar tahlili vermek, sonuçları
doktora göstermek bir ölümdü. Hatta ölümlerden ölüm beğenmekti.
Hastaneden muayene sırası almak için sabahın erken
saatlerinde gidip sıra almak gerekiyordu. Hele bir de çalışan isen önce
kurumuna gidip sevk alman, ardından gideceğin hastane için 1.basamak sağlık
ocağından sevk yaptırman gerekiyordu. Muayeneler 10.00-12.00, 14.00-15.30 arası
yapılırdı. Muayene sırası almakla iş bitmiyordu. Doktorun istediği tetkikler
için ayrıca sıra alman gerekiyordu. Hastanedeki işlem kesinlikle bir günde
bitmezdi. Çoğu zaman soluğu özel muayenelerde alırdı bir çoğumuz. Özel muayeneden
sonra tahlil ve tetkiklerin yapılması için tekrar hastaneye geri gelinirdi.
Çoluk-çocuk hasta oldu mu büyükler kara kara düşünmeye
başlardı. Dert muayeneye gitmeden başlardı. Hastanelerdeki iş yükünü azaltmak
ve hastalara daha iyi bir imkanlar sunmak için vardiya sistemi getirildi. Bu
yöntem de fazla sürmedi.
Doktorlara tam gün çalışma getirildi. Özel muayeneler bir
bir kapandı. Hastanelerde randevu sistemi başladı. Randevu almak kolaylaştı.
İster internetten, ister telefonla, ister sıramatikten alma imkanı getirildi.
Hekim seçme hakkı verildi. Hasta evinden çıkarken tatile, gezmeye gider gibi
muayeneye gitti. Kendisine ne kadar sıra var, sistemden takip etmeye başladı.
Doktor tahlil, tetkik istemişse röntgene varmadan sistem otomatik olarak hastaya
sıra verir oldu. Tetkikini yaptıran eline bir sonuç almadan muayene olduğu
doktoruna geri dönüyor. Çünkü tahlil ve tetkiklerin sonucu doktor tarafından
sistemden görülebiliyor. Toplum olarak hastaneler eziyet yeri olmaktan
çıktı. Bu sistemi kuranların hizmette sınır yok mantığıyla hareket ederek
işleyişi hızlandırmaya, daha da kolaylaştırmak için çalıştıklarını
yapılanlardan görmekteyim. Bu sistemi kim akıl etmiş, kim yürürlüğe
koymuşsa, kim hala arkasında duruyorsa, kim mücadele ediyorsa çok hastaneye yolu
düşmeyen biri olarak minnetlerimi ifade etmek isterim. İşleyişe ayak uyduran
hal ve hareketleriyle sisteme uyum sağlayan doktorundan, hemşiresine ve tüm
çalışananlarına ne kadar teşekkür etsek azdır. Hastalığıma çözüm olsa da olmasa
da tüm çalışanlardan gördüğüm insani davranış beni fazlasıyla mesrur
etmektedir. İnsan yerine konmak ayrı bir duygu gerçekten. Hastanelere gittikçe
kendimi daha değerli hissediyorum artık.
Cuma günden randevu alıp bugün annemi kontrole götürmüştüm Fizik Tedavi Polikliniğine. Tam randevu saatinde hastaneye vardım. Ama doktor yoktu. Yıllardır karşılaşmadığım bir durumdu. Eskileri unutmuştuk artık. Biz beklerken hastane görevlisi geldi: ".....doktor beyi bekleyenler! Doktorunuz hastalandığından bir gün rapor almıştır. Sizleri diğer doktorlara muayene olmanız için yönlendireceğiz, lütfen sekreterliğe müracaat edelim" dedi. İşimizi yönlendirildiğimiz doktor halledemedi ama olsun. Doktorumuzun olmadığına üzülmekle beraber çalışanların tavrı, problem çözmeye yönelikti.
Hizmette sınır yoktur mantığıyla çalışan bir çok hastanemiz var. Biz iyi ve güzel şeyleri görmekle beraber yeni şeyler istiyoruz: Doktorunu seçerek randevu saatinde hastaneye gelenler doktorunu görmek ister. Doktor da insandır, hastalanabilir. Hastane yönetiminden randevulu hastalara "Doktorunuz bugün/yarın muayenesinde olamayacağından randevunuzu bir başka güne almak istiyoruz, lütfen hastanemizi arayın" şeklinde bir mesaj gönderilebilir. Hangi birine gönderilecek diye düşünülebilir. İnanın zor bir şey değil bu. 2004 yılında Adana Balcalı hastanesinde bir randevumuz vardı. İki gün öncesinden okul ve birinci basamak... sevk işlemi için uğraşacaktım ki hastaneden bir telefon geldi. "Efendim 2 gün sonra şu saatte falan doktorla olan randevunuzu bir başka güne almak istiyoruz. Çünkü sizin randevunuzun olduğu gün doktorumuz Konya'da bir seminerde olacağından size muayene hizmeti veremeyecektir. Şu gün, şu saat uygun mu" diye. Hastanenin veya ilgili biriminin bu düşünceli davranışı çok hoştu gerçekten. Bizim gördüğümüz hastaneye gidip "Doktorunuz yok, sonra gelin" cevabı alıp geri dönmekti halbuki.
Doktor yoksa, makine bozulmuş ise randevulu hastalara e-posta, mesaj gibi yollarla hastalar bilgilendirilebilir. Yetkililerden bu konuda da duyarlılık bekliyoruz. Çünkü bir çoğumuz işinden izin alıp hastaneye gelmektedir. 16/05/2016
***
Cuma günden randevu alıp bugün annemi kontrole götürmüştüm Fizik Tedavi Polikliniğine. Tam randevu saatinde hastaneye vardım. Ama doktor yoktu. Yıllardır karşılaşmadığım bir durumdu. Eskileri unutmuştuk artık. Biz beklerken hastane görevlisi geldi: ".....doktor beyi bekleyenler! Doktorunuz hastalandığından bir gün rapor almıştır. Sizleri diğer doktorlara muayene olmanız için yönlendireceğiz, lütfen sekreterliğe müracaat edelim" dedi. İşimizi yönlendirildiğimiz doktor halledemedi ama olsun. Doktorumuzun olmadığına üzülmekle beraber çalışanların tavrı, problem çözmeye yönelikti.
Hizmette sınır yoktur mantığıyla çalışan bir çok hastanemiz var. Biz iyi ve güzel şeyleri görmekle beraber yeni şeyler istiyoruz: Doktorunu seçerek randevu saatinde hastaneye gelenler doktorunu görmek ister. Doktor da insandır, hastalanabilir. Hastane yönetiminden randevulu hastalara "Doktorunuz bugün/yarın muayenesinde olamayacağından randevunuzu bir başka güne almak istiyoruz, lütfen hastanemizi arayın" şeklinde bir mesaj gönderilebilir. Hangi birine gönderilecek diye düşünülebilir. İnanın zor bir şey değil bu. 2004 yılında Adana Balcalı hastanesinde bir randevumuz vardı. İki gün öncesinden okul ve birinci basamak... sevk işlemi için uğraşacaktım ki hastaneden bir telefon geldi. "Efendim 2 gün sonra şu saatte falan doktorla olan randevunuzu bir başka güne almak istiyoruz. Çünkü sizin randevunuzun olduğu gün doktorumuz Konya'da bir seminerde olacağından size muayene hizmeti veremeyecektir. Şu gün, şu saat uygun mu" diye. Hastanenin veya ilgili biriminin bu düşünceli davranışı çok hoştu gerçekten. Bizim gördüğümüz hastaneye gidip "Doktorunuz yok, sonra gelin" cevabı alıp geri dönmekti halbuki.
Doktor yoksa, makine bozulmuş ise randevulu hastalara e-posta, mesaj gibi yollarla hastalar bilgilendirilebilir. Yetkililerden bu konuda da duyarlılık bekliyoruz. Çünkü bir çoğumuz işinden izin alıp hastaneye gelmektedir. 16/05/2016
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder