Bazı
misafir tipler vardır kapıdan kovsan pencereden girer, oradan kovsan bacadan
girer. Böyle misafirler düşman başına. Son yılların misafir tipi ise, cep
telefonuna vakitli vakitsiz gelen bildirimler.
Mesajlaşma
ve görüşmeme yetecek şekilde cebime sığan küçük bir telefonum vardı. Başkası
elinde telefon, kulağında kulaklık ile sürekli meşgul olurken benim telefonum
cebimdeydi. Mutlu mu mutlu idim. 1987 yılından beri görüşmediğim bir
arkadaşımla bir yerde karşılaştım. Birbirimize telefonlarımızı verip ayrıldık.
Fakat o da ne? Telefonuma gelen bir bildirim. Bakıyorum dostum
kes-kopyala-yapıştır mesajları gönderiyor. Telefonumu verdim vereli günde 2-3
mesaj gelmeye başladı. Telefon açıp gönderme de diyemedim alınmasın diye.
Çocuğuma: Şu numarayı engellenenler listesine alıver dedim. Az sonra çocuğum geldi: Baba, bu
telefonun engelleme özelliği yok dedi. O zaman engelleyen bir telefon alayım
dedim. Kullanılır ve işimi gören telefonu bırakarak cebime sığmayan akıllı bir
telefon aldım. Üstelik bir de oğlan istedi. Ona da aldım. Eskiler derdi: Kötü
komşu mal sahibi yapar diye. Benim dostum da beni yeni bir telefon sahibi
yaptı. Tabii masrafı da cabası. Telefonu da taşımak için yanımda taşıdığım el
çantası da bonusu.
İstemediğim,
bıktırıcı mesajları ve reklam amaçlı açılan telefonları engellemeye başladım.
Hoşuma da gitmişti. Fakat yeni bir sorunum var: Telefonum, numarası belli
bildirimleri engelliyor ama firma adıyla gelen mesajları engelleyemiyordu.
Hemen devlet baba imdadıma yetişti. 01/05/2015 tarihinde yürürlüğe giren 6563
sayılı reklam amaçlı firma mesajlarını yasaklayan bir kanun çıkardı. Sorumlu
firma mesajları hemen kesildi. Fakat kısa bir müddet sonra
sorumsuz, kanun dinlemeyen yeni firma mesajları gelmeye başladı. Ardı
arkası da kesilmedi. Engelleyemiyordum da. En iyisi bilgi edinmeye başvurayım
dedim. Firmaların tek tek adını yazarak şikayetçi oldum. Fakat sevincim
kursağımda kaldı. Çünkü bilgi edinmeden:”… 6563 sayılı Kanun ve anılan
Yönetmelik çerçevesinde şikâyet başvurularının işleme alınabilmesi için, bu
başvurularda iletişimin türüne bağlı olarak; şikâyetçinin T.C. kimlik numarası,
adı-soyadı, imzası, ikametgâh adresi ve telefon numarası/elektronik posta
adresiyle birlikte abonesi olunan GSM operatörünün adı/elektronik posta hizmeti
sağlayan işletmenin adı, iletiyi gönderenin numarası/elektronik posta
adresi/bunların bulunmaması halinde marka veya işletme adı gibi içerikte yer
alan bilgiler, iletinin gönderilme tarihi ve saati ile içeriğinin tamamına yer
verilmeli…” şeklinde cevap geldi. Adı geçen firmaların internet sayfalarına
girdiğimiz zaman bilgi edinmede istenen bilgilere maalesef ulaşılamıyor.
Aktivasyon da yaptırmıyor. Anlayacağınız gerekli gereksiz iletiler gelmeye
devam ediyor. Benim engelleme özelliği olan telefonum ve devletin 6563 sayılı Kanunu işe yaramadı.
Gece gündüz bu lüzumsuz bildirimleri almaya devam ediyorum.
Devlet
bazen, her ne kadar işe yaramasa da vergi yüzsüzlerini açıklardı. Ben de son
çare olarak çözüm bulamadığım bu mesaj yüzsüzlerini sizinle paylaşmak
istiyorum: ALBET, AVMBET, AXBT, BARİKAPARK, BHSFUTBOL, BETODIN,
BETKID, BETMOD, BETVOLE, BETGARANTİ, BESTSİLVER, CANLIGAZİNO, CASHAGO,
CIBROBET, DOLUKART, FAVORIPOKER, FENOMENBET, GRANDBETING, GRANDROYAL,
HIZLIKAZAN, INTERBAHİS, JOJOBET, KAHVEHAN, KLASGAMING, KLASBAHİS, LIDYABONUS,
LIDYABET, LİKE TOUR, MESTBET, MODABET,
PLUSGOAL, PIABET, POKERCLASS, POKERCLAS, PULİBET, QEENBET,
SUPER ORAN, TUBET1, YATIRIM…
Rabbim
anlayışlı misafirlerle karşılaştırsın. Burnunun dibinde biten istenmeyen
yukarıdaki yüzsüzlerden bizi kurtarsın. Başka ne diyeyim? Belki utanırlar,
tabii biraz edep ve haya kalmışsa şayet… 17/04/2016
* 20/04/2016 tarihinde Anadolu'da Bugün Gazetesinde yayımlanmıştır.
* 20/04/2016 tarihinde Anadolu'da Bugün Gazetesinde yayımlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder