1.Ders saatleri
azaltılmalı, azami 25 saat olmalıdır.
2.Günde 5 ders saati
ders yapılmalıdır. 09.00' da başlayan ders 13.00'de sona ermelidir.
Bir saat aradan sonra
16.00'ya kadar etüt, ek ders, eksersiz, sosyal aktivite, sosyal etkinlik,
sportif faaliyetler, Resim, Müzik ve Beden Eğitimi bir plan dahilinde yapılmalıdır.
3.Dersleri azaltmak
için aynı branşın okuttuğu dersler birleştirilmelidir. (Örnek: Dil ve
Anlatım-Türk Edebiyatı, Biyoloji-Sağlık Bilgisi-İlk Yardım ve Trafik,
Matematik-Geometri-Analitik Geometri, Hz Muhammed'in Hayatı-Temel Dini
Bilgiler, Sosyal Bilgiler-Vatandaşlık Bilgisi-İnkılap Tarihi, Tarih-İnk.Tarihi,
Coğrafya-Turizm vs.)
4.Haftalık 1 ve 2 ders
saati olan dersler haftalık ders saati artırılarak dönemlik olmalıdır.
5.Eğitim ve öğretim eylül
ayının ilk iş günü açılmalı, haziran ayının son iş günü sona erecek şekilde
planlanmalıdır.
6.Okullarda normal
öğretim yapılmalıdır. İkili öğretime son verilmelidir. İhtiyaçtan ikili
yapılmaktadır denebilir. Gerekirse bina kiralanmalıdır. Sınıf mevcutları
gerekirse öğrenci bir sırada 3'erli oturacak şekilde oturma planı yapılmalıdır.
7.Mesai saatleri, yönetim
için; 08.00-17.00, öğretmen için; 08.30-16.30, öğrenci için; 09.00-16.00
8.Dersi olsun ya da
olmasın öğretmen tam gün okulda olmalıdır.
9.TEOG, YGS ve LYS
sınavları kaldırılmalıdır. Yerine Bakanlığın belirlediği tarihlerde yılda
toplamda 2-4 arasında merkezi sınav TEOG’da olduğu gibi hafta içi yapılmalıdır.
Sınavlardan önce öğrenciler 1 hafta sınava hazırlanma ve dinlenme tatili
yapmalıdır. Her yıl yapılan merkezi sınavlar öğrencinin sınıf geçme notu olmalı,
ortalama 50 puanı yakalamayan öğrenci sınıf tekrarına kalmalı. Ya da 50 puanı
yakalayamayan öğrenciler için haziran ayında tüm derslerden telafi sınavına
alınmalıdır. Telafi sınavda alınan puanlar sadece sınıf geçme için
kullanılmamalıdır. 4 yıllık ortalama öğrencinin orta öğretime veya yüksek öğretime
yerleşme puanı olmalıdır.
10.Öğretmenin
hazırladığı yıllık planlar yıllık şeklinde değil de sınav başlayana kadar
olmalıdır. Örneğin Her iki ayda bir merkezi sınav yapılacaksa sınava kadar
işlenecek olan konuların yıllık planı yapılmalıdır. Sınavdan diğer sınava kadar
yeni yıllık plan yapılmalıdır.
11.Ders kitap ve
materyali için Bakanlık nezdinde basılmış ya da bastırılmış malzeme ve
materyali her veli kendisi ücretini ödeyerek almalıdır. Yine devlet tarafından belirlenmiş
fakirlik ve yoksulluk sınırı altında kalan öğrencilerin malzeme ve materyali
devlet tarafından karşılanmalıdır.
12.Okullar her türlü
okul çeşidini içerisinde barındıran nitelikte
kampüs şeklinde olmalıdır. Her okulun alanı belirlenerek alan dışından
öğrenci alınmamalıdır. Her bir kampüste Fen, Sosyal Bilimler, Anadolu, EML, Ticaret
Meslek, Kız Meslek, İHL spor sınıfları olmalıdır. Her kampüs okulda kapalı spor
salonu vb müştemilat olmalıdır. Öğrenciler okula yerleşmede merkezi sınav
sistemiyle yapılan sınavdan aldıkları puanla yerleştirilmelidir.
13.Okula yeni kayıt
olan öğrencilerin seviyelerini ölçmek için Bakanlık merkezi sınavla Seviye
Tespit Sınavı yaparak her okulun, sınıf ve şubenin hazır bulunuşluk durumunu
ölçmelidir. Okulun puan ve net bakımından fotoğrafı çekilmelidir. Mevcut
durumun 0,5 puan yukarısı bir yıllık başarı kriteri olarak belirlenmelidir. (Örnek:
Merkezdeki bir okulun başarı neti ile kırsaldaki bir okulun başarı ve hazır
bulunuşluk durumu aynı değildir. Merkezdeki bir okulun Matematik net ortalaması
8.75 ise 9.25 kıstası konabilir. Kırsaldaki bir okulun Matematik net ortalaması
2.50 ise başarı kriteri olarak 3.00 kıstası konabilir.)
14.Öğretmen okuldaki
performansına göre farklı farklı maaş alabilmelidir. Örnek: Okulundaki hazır
bulunuşluk durumunu, belirlenen hedefe yükselten öğretmen başarılıdır. Okul
ortalaması 2.50 olan bir okulun Matematik neti 2.50’nin altına düşerse
öğretmenin maaşında düşme, 2.50 olarak kalırsa maaşın yerinde sayması, 2.50’nin
üzerinde bir başarı yakalanırsa maaşta artışın yapılması düşünülebilir.
15.Öğretmen okulda
sınav yapmamalıdır, hazırlama, test tekniği ve zamanı kullanma bakımından
öğretmen yapmak isterse 14.00-16.00 arası okulunda öğrencilerine sınava
hazırlama sınavı yapabilir. Bunun dışında Bakanlık, sınavları merkezi bir
şekilde yapmalıdır. Ortalama da bu şekilde alınmalıdır.
16.Hafta içi toplamda 5
saat ve 16.00’ya kadar yapılacak planlama dışında hafta içi ve hafta sonu
kesinlikle kurs, etüt, dershane, özel ders olmamalıdır. Ekstra ders alan ve
veren için caydırıcı yaptırım uygulanabilmelidir.
17.Okulca belirlenen
hedefi yakalayamayan ya da altta kalan öğretmen öğrencilerine 14.00-16.00
arasında ya da hafta sonu ders vererek telafi yoluna gitmelidir. 07/02/2015
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder