Bu
yazıyı yazmadan önce “Şikayetinizi bize, memnuniyetinizi dostlarınıza iletiniz”
sözü gereğince önce müşteri hizmetlerinizi aradım. Aynı gün iki yetkilinizle,
ertesi gün bir başka yetkilinizle uzun bir görüşme yaptım. Maalesef ikna edici
bir cevap alamadım. Her birinin yaptığı, birbirinin sözlerini tekrarlamak ve
faturaya yansıtılan meblağın ayrıntılarını okumaktan ibaret oldu. “Şikayet
oluşturun, bu açıklamalarınızı yazılı istiyorum” dememe rağmen görevliler, bazı
gerekçeleri söyleyerek şikayet oluşturmaya yanaşmadılar. Bu konuyu burada ele
almaya karar verdim. Çünkü bu ve benzeri konularda müşterilerin çoğunluğu,
benzer mağduriyetlere maruz kalabiliyor. Yani konu benim konum değil,
kamuoyunun şu ya da bu şekil mağduriyetini dile getirmektir.
Bu
genel açıklamadan sonra mağduriyetimi madde madde yazmak istiyorum:
1. Sonu
41(505258..41) ve 86(505261..86) ile biten iki hattın sahibiyim. Mevzuatın verdiği
hak çerçevesinde çoğu vatandaş gibi kampanya ve diğer sebeplere bağlı olarak
hatlarımı zaman zaman diğer operatörlere, diğer operatörlerden de size
taşımaktayım.
2.
Hat taşıma işine kalkışmadan önce
firmanızın sunduğu ve telefonlarıma indirip zaman zaman ne kadar bakiyem
kalmıştır diye girdiğim “Türk Telekom Online İşlemler”e girerek “Taahhüdümün ne
zaman sona ereceğine” baktım. Her iki hattımın taahhüdü için sayfayı her
açışımda daha sayfayı açar açmaz “Herhangi bir taahhüdünüz bulunmamaktadır”
mesajını gördüm.
3.
Bundan hareketle sonu 41 ile biten
hattımın taahhüt süresi 22 Haziran 2020’de, sonu 86 ile biten hattımın süresi
ise 22 Temmuz 2020’de sona ermekte iken hatlarımı 19 Haziran 2020 günü
faturasız hatta taşıdım.
4.
Taahhüt kapsamında her ayın 22’inde
kesilen faturalarıma yansıtılan ücret 32 lira civarında gelir iken hattımı
taşıdıktan sonra 41 ile biten numarama 45,19 TL, diğerine ise 77,27 lira fatura
yansıtılmıştır.
5. Olmaz
böyle dedimse de “lanet olsun” diyerek fatura bedellerimi gününde paşa paşa
ödedim. Biliniz ki bu meblağ ne beni öldürür ne de sizi ondurur. Haksız yere
almışsanız umarım hayrını görmezsiniz.
Yazımın
bundan sonraki kısmında firmanızın görevli yetkilileri ile yaptığım görüşmeden
akılda kalanları özetlemek istiyorum. (Uzun zaman geçtiği için bazı cevapları tam
hatırlayamamış, iki hattın ücretini birbirine karıştırmış olabilirim. Bir de
yazarken küsuratlara ve yetkililerinizin isimlerine yer vermeyeceğim. Merak
ederseniz kayıt altına alınan görüşmeden yetkililerin adına ulaşabilirsiniz.
Bir hakkı teslim edeyim. Ki nazik ve
kibarlardı. Sorunun görevlilerden ziyade firmanızın ücretlendirmesinden
kaynaklandığını düşünüyorum.)
1. Sonu
41 ile biten telefonumla ilgili yetkilileriniz bana “Kampanya dahilinde fatura
bedeli 25-26 lira iken devlete ödenen KDV, ÖTV, telsiz ücreti ve benzeri
vergilerle 32 liralık fatura ödediğimi, faturalı hattan faturasız hatta geçiş
yaptığımdan dolayı devletin Ocak 2021’e kadar geri kalan telsiz ücretini peşin
aldığını bunun da toplamda 17 lira tuttuğunu, önceki aydan devreden küsuratla
birlikte fatura bedelimin 45 lira olduğunu” dönüp dönüp okudular.
2.
Sonu 86 ile biten telefonumun
faturasıyla ilgili olarak 1.maddede sayılan bilgi ve rakamlara ilaveten “22
Temmuzda bitecek taahhüdümden önce (yani bir ay önce) 29 lira cayma bedeli ve devlete
ödenecek yılsonuna kadar peşin alınan 19 liralık telsiz ücretinin yansıtılarak
77 lira ödemek zorunda olduğumu” ifade ettiler. (İlk defa duyduğum peşin telsiz
ücretini anlamakta zorlanıyorum. Verilen bu bilgi doğru ise -ki daha önce de
faturalıdan faturasıza geçiş yaptım. Böyle bir ödeme hatırlamıyorum- telsiz
ücretini devlet niçin peşin alıyor? Belki ben yılsonunu beklemeden bir ay sonra
adıma kayıtlı hatları kapattırıp kullanmayacağım.)
3.
“Bu verdiğiniz bilgileri ve son fatura
ayrıntısını yazılı olarak istiyorum. Belki hakkımı arayacağım” dememe rağmen
yetkilileriniz “Kayıtlı e-posta adresim olmadığını, bundan dolayı gönderemeyeceklerini”
ifade ettiler. Kendilerine e-posta adresimi vereyim, lütfen, kaydedin” dememe
rağmen “E-posta adresinizi kaydedemeyiz. Çünkü artık bizim hattımızdan çıkmış,
bizim müşterimiz değilsiniz” cevabını aldım. Israrım üzerine “Size yazılı cevap
verilse bile zaten bu okuduklarımız ve faturada görünenlerin bilgisi verilecek”
dendi. Hasılı telefonla söylenen ve açıklananları kayıt altına alamadım.
4.
“Aynı tarihte geçmeme rağmen hattımın
birine yansıtılan peşin telsiz ücreti 17 lira iken diğerine niçin 19 yansıtıldı.
Bu 2 liralık fark neden? Bu bir çelişki değil mi” soruma cevap alamadım.
Verdikleri cevap faturada yazılanları tekrarlamaktan ibaret oldu.
5. 29
liralık cayma bedeli ile ilgili olarak “Online İşlemler” menünüzdeki “Hattınıza
ait herhangi bir taahhüdünüz bulunmamaktadır” mesajına binaen geçiş yaptım. “Bu
ne demektir” dediğimde “Taahhüt sürenizi takip sizin sorumluluğunuzda. 22
Temmuza kadar taahhüdünüz vardı. Bunun için geçmeden önce bizi arayıp teyit
etmeniz gerekirdi” dendi. “O zaman buradan ‘Bizim online işlemler’ menüsü doğru
bilgi vermez, güvenmeyin anlamı mı çıkar” dediğimde tekraren “Bizi aramanız
gerekirdi.” dendi. “Hanımefendi, bir değil çok kez baktım. Her açışımda
‘taahhüdünüz bulunmamaktadır’ uyarısı ile karşılaştım. Kendi gördüğümle yetinmedim.
Eşime, oğluma baktırdım. Onlar da aynı şeyi gördüler. Yansıtılan meblağ için
yalan söyleyecek halim yok” dedim. “Efendim, taahhüdünüzden önce çıkmışsınız.
Durum bundan ibaret” cevabı aldım. Tekrar
sorduğumda “online işlemler menüsündeki görüntüyü bize gönderebilir misiniz”
dediler. “Nasıl gönderebilirim, şu anda hattınızdan çıktığım için böyle bir
yazıyı bulamam” dedim. Cayma bedelini Türk Telekom bayiinde görevli birine “22
Temmuza kadar taahhüdüm var iken 19 Haziranda geçiş yaptım. Buna cayma bedeli
yansıtılması doğru mu, bunu teyit için sisteme bakabilir misiniz” dediğimde “Böyle
bir geçiş için cayma bedeli yansıtılmaz. Sözleşmede başka bir ayrıntı varsa
bilemem. Numaranızı taşıdığınız için sistemimizden durumunuza bakamam. Çünkü
görünmez” dedi. (Merak ettiğim, sözleşmenizde “cayma karşılığında müşteri
lehine fiyat yansıtılır” yazıyor. Müşteri lehine durum bu ise varın müşteri aleyhine
durumu siz düşünün. Sanırım donuna kadar soyacaklar.)
Durum
-pek kısa da olmadı- kısaca bundan ibaret. Cevap verir misiniz, sanmıyorum.
Cevap verseniz de ikna edici olur mu bilmiyorum. Yargısız infazda bulunmak
istemiyorum ama anladığım kadarıyla tüm GSM operatörleri gibi sizin de
mantığınız “Sen misin bizi beğenmeyip hattı değiştiren ve başka GSM’ye giden. O
zaman gör gününü” deyip vuruyorsunuz. Nasılsa sizden kaçan öbürüne,
öbürlerinden kaçan size geliyor. Al gülüm, ver gülüm…
Hasılı,
çoğu vatandaş GSM operatörlerinin bu taşıma işinden muzdarip. Sanırım bir elin
parmakları kadar olan GSM operatörlerine mahkum olduğumuzu, GSM operatörleri de
biliyor olmalı ki bize vurdukça vuruyorlar. Nasılsa vatandaşın sahibi yok. Bunları
denetlemekle yükümlü devletimiz ne mi yapıyor? Ya haberi yok ya da üç maymuna
oynuyor.
*15/08/2020 tarihinde Anadolu'da Bugün gazetesinde yayımlanmıştır.