Ateist
olduğunu söylemekten çekinmeyen bir hanımefendi oruç hakkında "Beden
düşmanlığı, en hayati ihtiyacını insana çok görme, fakirin ve fukaranın ve açın
halini anlama hikayesi. İnsanlar niye aç diye soran yok. Zor bela hayatta
kalsınlar ki zenginler sefasını sürsün. Bütün gün aç kalmak insani değildir.
Kimsenin aç kalmaması gerekir. Böyle nasıl ritüel üretmişler? Af edersiniz ama
şeytan zekası" şeklinde bir açıklamaya yer vermiş.
Oruç başta olmak üzere ibadetlerde mantık ve makullük aranmaz.
Sayısız faydaları sayılabilir. Ama faydasından ziyade ibadetler birer
sınanmadır. Her bir ibadet nefse ağır gelir. Bu açıdan ibadetler nefsi terbiye
etme, nefsin isteklerine bir süre set çekme ve iradeye hakim olma ameliyesidir.
Hz Adem'e her türlü ağacın meyvesinden yemesi istenirken şu ağaca yaklaşmayın
yasağı, o ağacın meyvesinin çok zararlı olduğu anlamına gelmez. Yasağa karşı
insanın zaaf göstermeden bir irade beyanını ortaya koyması istenmektedir ve Hz
Adem ile Havva ölümsüz olma ümidiyle yasaklanan ağacın meyvesinden yemişler ve
imtihanı kaybetmişlerdir. Karşılığında ölümsüzlük varsa hangi bir insan bu
yasağı dinler. Bu yasaktan da tıpkı diğer imtihanlarda olduğu gibi mantık
aranmamalıdır. İmtihanlar birbirine benzese de her insan zaafın göre imtihan
edilmektedir. Çünkü bu dünya inananlar için bir imtihan dünyasıdır.
Fakirin ve aç kimsenin halini anlama gibi yazılıp çizilenler
orucun faydasına dair ilgililerce yazılmış hikmetlerdir. Bu hikmetler sadece o
kişilerin görüşüdür. Onları bağlar.
Üstelik oruç tutanlar bilirler ki belki de ortaya koydukları güçlü
irade beyanı dan olsa gerek, sair zamanlarda çektikleri susuzluğu ve duydukları
açlığı oruç tutarken hissetmiyorlar. Ki diğer zamanlarda bir öğünü biraz geciktirmiş
ya da atlamış olsalar, açlıktan yıkıldım diyenler sabahtan akşama hiçbir şey
yemedikleri halde açlık çekmiyor. Aynı şekilde diğer vakitlerde nikotin almadan
duramayanlar iftar vaktine kadar sigara içmeden durabiliyor. Belki de bu ortaya
konan irade beyanı ın verdiği bir kolaylıktır.
Hasılı oruç sağlam bir irade beyanıdır. Bedeni gündüz saatlerde istirahate ve dinlendirmeye almadır. Vücudun rektifiye edilmesidir. Nefsin arzularına boyun eğmemedir. Aksine nefse galebe çalmadır. İmsak ve iftar ile başlangıcı ve bitişi birlikte yapmaktır. Toplu hareket etmektir. Aile efradını aynı saatte sofrada toplamak demektir. Gündüz saatlerinde bir efor düşüklüğü olsa da insana bir düzen ve disiplin vermektir. İftar açtıktan sonra kişinin kendisine güveninin gelmesi ve görevimi layıkıyla yaptım demek suretiyle iç huzuru duymaktır. Hangi bir insan görevini bihakkın yerine getirdiği zaman huzur duymaz ki. Bu arada bugüne kadar oruç tuttuğundan dolayı ölen bir insan ne duydum ne de gördüm. Aksine orucunu tam tutanın iftarla beraber duyduğu sevicin, mutluluğun ve huzurun hazzı bir başkadır. Çünkü vücuda zor geken bir sınavı alnının akıyla tamamlamıştır.
Merhabalar.
YanıtlaSilSağlığı oruç tutmaya elverişli olan ateistlere oruç tutmalarını tavsiye ederim.
Selam ve saygılarımla.
As. Bilmukabele. Keşke tutsalar. Tutmazlar. Zira eziyet görüyorlar.
Sil