Cumartesi
günü gazetemizde yayımlanan "Türk Telekom'a Açık Mektup" başlıklı
yazım üzerine, Türk Telekom aynı gün aradı. D... isimli müşteri yetkilisi
"Bize yazdığınız açık mektup üzerine aradığını, yardımcı olmak istediğini
söyledi. Kendisiyle yaklaşık 26 dakikalık bir görüşme yaptım. Görevliye,
yazımda dile getirdiğim hususları kısaca izah ettim.
Bu
kısa girizgâhtan sonra temsilcinin verdiği cevaplara geçmeden önce bir hususu
belirtmek isterim. Hem cumartesi ve bugün yayımlanan yazım, her ne kadar benim
şahsi meselem olsa da cumartesi günkü yazımı sosyal medyada paylaşınca sorunun,
sadece benim sorunum olmadığını, bu vb. konularda GSM operatörü müşterilerinin
sorunlarının da ortak olduğunu yazdıkları yorumlarından anladım. Yazmış olduğum
açık mektupla mağdurlara tercüman olmuş oldum. Bu açıklamadan sonra müşteri
temsilcisinin yazıma ve söylediklerime binaen verdiği cevaplara kısaca yer
vermek istiyorum:
Herhangi
bir taahhüdüm bulunmamasına rağmen tahakkuk ettirilen 29 lirayı sorduğumda, “Bu
bedelin bir cayma bedeli değil, son bir aya ait indirim bedeli olduğunu, şayet
19 Haziranda değil de 21 Haziranda geçiş yapmış olsaydım bu bedel de
yansıtılmayacaktı” dedi. (Daha önceki müşteri temsilcileri bunun cayma bedeli
olduğunu söylemişlerdi. Sonunda bu parayı ödemiş olsam da en azından cayma
bedeli adı altında ödememiş oldum. İndirim-bindirim meselesi sanırım.)
Aynı
anda geçiş yaptığım iki hattımdan birine 17, diğerine 19 lira gelen “telsiz
ücreti”ndeki farkı sordum. “Devletle yaptıkları anlaşma gereği telsiz ücretinin
peşin alındığını, iki hattaki farklılık ise hatlar faturalı iken bir tanesinin
telsiz ücretinin daha önceki faturaya yansıtıldığını, diğerinin ise
yansıtılmadığını, aradaki iki liralık farkın buradan kaynaklandığını” söyledi.
(daha önceki müşteri yetkilileri farkı açıklama yerine fatura ayrıntısını tekraren
okumuşlardı.)
“Fatura
ayrıntıları ve yaptığım açıklamaları size yazılı olarak gönderebilirim” dedi
temsilci. İstemedim. Zira gerek de görmedim. Yalnız aynı firmanın
temsilcilerinin verdiği farklı cevaplar beni düşündürdü. Daha önceki müşteri temsilcileri,
“kayıtlı e posta adresim olmadığı için yazılı cevap veremeyeceklerini, fatura
detayını gönderemeyeceklerini, teknik olarak e posta adresimi
kaydedemeyeceklerini” ifade etmişlerdi. Demek ki istenince gönderilebiliyormuş.
Hasılı
45+77 lira olarak ödediğim faturalardan bana herhangi bir geri dönüş olmasa da
yazım üzerine arayan D…isimli müşteri temsilcisiyle verimli bir görüşme yaptım.
Önceki temsilciler ile kendisinin verdiği cevaplar arasında nüanslar vardı. Kendisini,
aynı işi yapan emsallerine göre daha donanımlı gördüm. Kendisine de “Arkadaşlarınız
bu durumu bana böyle izah etmiş olsalardı, ayrıca açık mektup yazmaya ihtiyaç
duymazdım” dedim ve kendisine teşekkür ettim.
Burada
bir teşekkür de Türk Telekom’a olsun. Hakkında herhangi bir şikayet
oluşturulduğunda hemen dönüş yapan Türk Telekom, yazılan bir yazıya da tatil
demeden aynı gün dönüş yaptı. Gösterdiği hassasiyet ve duyarlılığından dolayı
Türk Telekom’a ayrıca teşekkür ediyorum. Aynı hassasiyeti Ulaştırma
Bakanlığından da beklerdim. Zira yazımda “Faturalı hattan faturasız hatta
geçildiğinde devletin, yılbaşına kadar telsiz ücretini peşin almasını, belki ben
yılbaşını beklemeden hattımı kapattırıp kullanmayacağımı, bu peşin işine
aklımın yatmadığını ifade etmiştim. Ulaştırma
Bakanlığından “Şundan dolayı böyle alıyoruz” şeklinde maalesef bir cevap
alamadım. Merak ediyorum, Türk Telekom, ayrı bir hatta geçiş yapmış olsa bile
eski müşterisini arayıp cevap veriyor. Vatandaşına daha fazla değer vermesi
gereken devlet bunu niçin yapmıyor? Niye cevap versin ki… Devlet sadece aldığı
vergiyi bilir. Bu konuyu CİMER’e yazsan, sana “Falan kanunun şu maddesine göre
bu ücret alınmaktadır” cevabı verilir, iş kapanır.
Buradan
Türk Telekom ve diğer GSM operatörlerine bu vesileyle şunu söylemek isterim.
GSM’ler arasında vatandaş ne zaman geçiş yapmış olsa çoğunluk şu ya da bu
şekilde bir mağduriyet yaşamakta ve hesaba katılmayan bir ücretle karşı karşıya
kalmaktadır. Geçişlerde servis ve bayilerin tek yaptıkları, nüfus cüzdanının
fotokopisini almak, numaranı yazıp okutmadan altına imza attırmak... Bence bir mağduriyet
yaşanmaması için geçiş işlemi yapılırken vatandaş ayrıntılı bir şekilde
bilgilendirilmelidir.
*17/08/2020 tarihinde Anadolu'da Bugün gazetesinde yayımlanmıştır.
*17/08/2020 tarihinde Anadolu'da Bugün gazetesinde yayımlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder