Siyasi partilerimizin en büyük eksikliği sosyal medyadan
sorumlu bir genel başkan yardımcısı atamamaları. Her ne kadar bu eksikliği,
gönüllü seçmenleri tespit edip partilerinin yerini doldurmaya çalışsa da iş,
amatörce ve fahri olarak yapılmaktadır. Partilerimize düşen, bu eksikliği
giderecek yetişmiş elemanlarını tespit edip sosyal medyada profesyonelce
görevlendirme yapmaları.
Partilerimiz bu alanda yetişmiş eleman ne gezer diye
düşünmesinler. Biraz işlerinden başlarını kaldırıp sosyal medyaya bir göz
atsalar, gönüllü olarak bu işi zaten yapan seçmen kitlesinden yüzlercesini
bulabilirler. Belki burada sorun, bu alanda yetişmiş eleman sayısı fazla
olduğundan partilerimiz sosyal medyadan sorumlu genel başkan yardımcılarını
seçmede biraz zorlanabilirler. Çünkü paylaşımlarıyla diğerlerine taş çıkartan,
birbirinden mükemmel o kadar çok gönüllüleri var. Bunun da çok problem
olacağını sanmıyorum. Zira bunun da kolayı var: Ya toplayıp hepsini
bir sınava tabi tutup en iyisini seçecek ya da sosyal medyada parti
propagandası yapan ve rakip partileri kötüleyen herkesi genel başkan yardımcısı
olarak görevlendirecekler.
Ben böyle öneri sunarken partilerimiz, bir veya çok kişiyi
genel başkan yardımcısı olarak görevlendirmek bir maliyet getirir diye
düşünebilirler. Bence düşünmelerine gerek yok. Çünkü görevlendirecekleri
yardımcılara para/ücret/maaş ödemelerine gerek yok. Zaten bu işi meccanen
yapıyorlar. Çünkü bu tür paylaşım yapanların çoğu devlet görevlisi. Zaten
devletten maaş alıyorlar. Ayrıca birkaç yerden para almalarına gerek yok.
Burada partilerin bu kişilere yapacağı "Sosyal medyadan sorumlu genel
başkan yardımcısı" unvanını vermek, bir de taltif. Yani "Paylaşımların
göz dolduruyor, hepsini takip ediyoruz ve bu yaptıkların karşılıksız
kalmayacak. Biz bunları not ediyoruz" demek. Bu, onlara yeter de artar
bile.
Burada partiler bu işi yapan gönüllülerine bir görev
taksimi yapabilirler. Çünkü sosyal medya çok geniş bir alan. Biri, sürekli
partinin propagandasını yapar; diğeri, parti haberlerini verir; öbürü partinin
günlük programını paylaşır; bir diğeri partinin Suriye politikasını
savunur/eleştirir veya düşmanlığını yapar; bir başkası rakip veya diğer partileri
kötüler; bir diğeri partinin geçmişten günümüze yaptığı icraatları sayar döker,
kafalara vura vura yerleştirmeye çalışır. Hala anlamıyorlarsa
"nankörler" vs der.
Gördüğünüz gibi sosyal medya çok bakir bir alan.
Partilerimiz tüm işleri en iyi şekilde yaptıkları gibi bu alana da bir el
atsalar çok iyi olur kanaatindeyim.
* 11/11/2019 tarihinde Anadolu'da Bugün gazetesinde yayımlanmıştır.
* 11/11/2019 tarihinde Anadolu'da Bugün gazetesinde yayımlanmıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder