Konya'dan, doğup büyüdüğüm Güneysınır'a giderken 25.km'de köprünün
üzerinden tepeden temaşa edip geçerdim bu beldeyi. Oraya vardım mı kendimi
İlçeme bir adım daha yaklaşmış, İlçemden Konya'ya gelirken de Orayı görünce
kendimi şehre girmiş bilirdim. Şehirler arası yolun ve rayların
ikiye böldüğü, kendisi küçük fakat ülkeye kattığı katma değeriyle büyük, bir
yerleşim yeri. Eski bir belde, şimdilerde Meram ilçesine bağlı Büyükşehir
sınırları içerisine alınmış bir mahalle.
Bozkır ve Hadim'in ekmeğini taştan çıkartan insanlarının
Göçmenlerle kaynaşarak mesken edindiği; toprağı bereketli, insanları
çalışkan bir yer. Türkiye'nin bir mozaiği: Zengini zengin, fakiri fakir.
İmkanları iyi olan birkaç kişiyle konuştuğumda kimi ırgat olarak gelmiş, kimi
birkaç dönümle başlamış ziraata zamanında. Satın alma gücü olan satın
almış, ya da tarla kiralamış... Bugün geldikleri noktada birçoğu işveren olmuş,
insanlara iş verir duruma gelmişler. Sabahın erken saatlerinde başlayan hummalı
çalışmaları, geç vakitlere kadar devam ediyor...
Öğretmenliğe başladığım 1991 yılından itibaren sırasıyla 1.Karatay Kemerli
Kolça İlkokulu, 2.Nizip İHL, 3.Kahta İHL, 4.Kahta And. Lisesi, 5.Seyhan
İSÖ And. Lisesi, 6.Sarayönü And. Lisesi, 7.Meram Çomaklı Talip Kahraman İÖO,
8.Karatay Mehmet-Hanife Yapıcı And. Lisesi ve 9.Selçuklu Şemsi Tebrizi İHL'de...
kiminde uzun süre kiminde teşehhüt miktarı çalıştıktan sonra memleketime
giderken yukarıdan bakarak geçip gittiğim yerleşim yeri olan Kaşınhanı ile 10.tercihim olarak yollarım kesişti. 10.köy olarak Kaşınhanı İHO 'da göreve başladım.. Hani şu
havucuyla meşhur yerle... Çay ocağında yeni tanıştığım biri, çalıştığım yeri
sormuştu da. Ben 'Kaşınhanı' deyince: "Çok mu kaşındın oraya gitmek
için demişti sonradan meslektaşım olduğunu öğrendiğim kişi.
1.5 yıl kaldım aralarında. Bu kadar az bir sürede belki bir şey veremedim
Kaşınhanı'na. Kaşındığımı öğrenmemle birlikte başka şeyler de öğrendim. Her
şeyden önce 45 dakika süren otobüs yolculuğunu değerlendirmeyi öğrendim.
Gelirken- giderken 400 kadar yazı yazdım cep telefonum vasıtasıyla.
Yolculuğun ne zaman bittiğini bile anlayamadım. Belki de geçmişte fazla havuç
yemediğimden gözlerim bozulmuştu... Konya merkezde iken çevremde dönen başı
şeyleri görememişim, Kaşınhanı'nın havucunu yeyince gözlerimin feri
geldi. Keşke bu havuçtan daha önce bol bol yeseymişim. Çünkü uzaktan Konya'yı seyredince bazı şeyleri daha iyi anlamaya, görmeye
başladım. Eli açık ve cömert insanlarını tanıdım; parasıyla, aracıyla seferber
olan. Anneler yaptığımız kermeslerimize yaptıkları enfes yiyecekleriyle katkıda
bulundular. Tanışmadığımız insanlar yesinler diye öğretmenler odasına havuç,
lahana, turp bırakıp gittiler, hem de çuval çuval. Gelen misafirimiz oldu mu?
Çocuklar havuç bulabilir miyiz der demez aynı anda onlarca öğrencinin: "Hemen
hocam " deyip sağa sola dağılmak için harekete geçtiğini gördüm. Ziyaretimize
gelen eş-dosta çuval çuval havuç ikram ettik hediye olarak. Ne diyeyim Allah
bol kazanç versin bu elleri nasır tutmuş sahavet ehli insanlara.
Anne-babalardaki bu çalışma azminin, çok sevdiğim ama sevgimi belli
etmediğim öğrencilerime biraz daha sirayet etmesini istiyorum. Ölüleri
bakın: 2015-2016 TEOG sınavında ne yapmış bir görelim:
2015-2016 ÖĞRETİM YILI TEOG-1 SONUÇLARI
|
||||||||
İLÇE
|
OKUL ADI
|
OKUL TÜRÜ
VE SAYISI |
TÜRKÇE
|
MAT.
|
FEN
|
TC.
|
İNG.
|
DİN
|
İLÇE ORTALAMASI
|
62,46
|
45,29
|
59,77
|
60,83
|
56,12
|
76,17
|
||
MERAM
|
KAŞINHANI
ATATÜRK ORTAOKULU |
ORTAOKUL
VE İHO |
60,13
|
36,50
|
60,13
|
61,75
|
50,38
|
78,88
|
RESMİ OKUL SAYISI
|
51
|
13.
|
24.
|
12.
|
8.
|
17.
|
9
|
|
2015-2016 ÖĞRETİM YILI TEOG-2 SONUÇLARI
|
||||||||
İLÇE
|
OKUL ADI
|
OKUL TÜRÜ
VE SAYISI |
TÜRKÇE
|
MAT.
|
FEN
|
TC.
|
İNG.
|
DİN
|
İLÇE ORTALAMASI
|
58,59
|
41,34
|
55,36
|
61,00
|
54,26
|
78,03
|
||
MERAM
|
KAŞINHANI
ATATÜRK ORTAOKULU |
ORTAOKUL
VE İHO |
63,21
|
39,23
|
60,51
|
71,28
|
54,08
|
82,31
|
RESMİ OKUL SAYISI
|
51
|
11.
|
16.
|
8.
|
6.
|
15.
|
9.
|
Yeşil renk ile boyanmış yerler ilçe ortalamasının üstünde. Tebrikler… Keratalar! Öğretmenlerini biraz daha iyi dinleseler bu iş mutlaka daha iyi
olacaktı. Buna canı gönülden inanıyorum. Matematik ve İngilizce kadrolu
öğretmenimiz yok. Bu derslerde sık sık öğretmen değişikliği olması sebebiyle -listeye bakıldığı- zaman öğrencilerimize olumsuz katkı yaptığı görülecektir. Öğretmen sirkülasyonu oldukça fazla. Biraz daha gayret gösterseler çok daha iyi puan alabileceklerdi öğrencilerimiz. Yeter ki kendilerine güvensinler. Burada ayrıca 40 İHO okulu içerisinde yapılan ezbere hadis yarışmasında il ikincisi olarak 1500,00 lira ödülü alan öğrencimizi de tebrik ediyorum…
Gelen
öğretmen ve idareci en azından öğrencileri mezun edinceye kadar dursa
inanıyorum ki çok zeki olan bu çocuklar kendilerindeki yetenekleri
göstereceklerdir. Maalesef ben de duramadım, ayrılıyorum aralarından. Benim ki
buruk bir ayrılık. Kısa süre de olsa ısınmıştım ekmeğini yediğim yere.
Öğretmeninden, öğrencisine, personelinden velisine varıncaya kadar bir aile
olmuştuk kısa zaman zarfında.
13 yıl öğretmenlik yaptıktan sonra memlekete gelmek için başvurduğum
müdürlüğüm de 11 yıl sürdü. Bu kadar yıl nasıl sürdürdüm bilmiyorum. Çünkü bana
ve kişiliğime yabancı, iğreti idi yöneticilik. Sırtımdaki yumurta küfesini atarak kendi isteğimle tekrar öğretmenliğe dönüyorum hayırlısıyla, koltuğa iyice yapışmadan...
Kaşınarak geldiğim bu yerde teşehhüt miktarı durarak elimden gelen gayreti
göstermeye çalıştım. Yediğim, içtiğim, oturup kalktığım, dertlerini/mi
paylaştığım herkesten pozitif bir enerji alarak gidiyorum. Kubbede kalan
hoş bir sada idi her biri. Bundan sonra doğup büyüdüğüm yere gelip giderken yine mahallenin ortasından, tepesindeki köprüsünden geçeceğim,
ama tepeden bakmayacağım artık... Öğretmeni, öğrencisi, velisi ve halkı, kalın sağlıcakla. Hakkınızı helal edin Sürç-i lisan etmişsem affola...
Yeni yerim: Mehmet Beğen Ortaokulu, görevim: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği...
Meraklısına not: İncindim, kırgınım. Kime mi ? Dağa.
Gönül koydum ben ona. Ama onun haberi yok zaten. Kalbi ve vicdanı da yok
maalesef. Çünkü o dağlar olmuş koca bir kaya. "Al sana bir kaya, nereye
dayarsan daya." İyice taşlaşmış olsa da ben şimdilik iyi
niyetli olduğunu bildiğim fakat şımaran dağımı uzaktan seveceğim... Dağlar hep
zirvede olur biliyorum. Hep zirvede olması sebebiyle aşağıdakilere tepeden
bakmamasında, mütevazı olmasında, gönüllere köprü olmasında, gönülleri
fethetmesinde fayda vardır. Büyüklüğü
onu şımarıklığa itmemesi lazım. Çokluğuyla övünüp böbürlenmemesi gerek. Tevazu
ona daha çok yakışır. Çünkü bu ülkenin ve yeryüzünün denge unsurudur dağlar. Denge
demek orta yol demektir… 03/06/2016
Yorumlar
Yorum Gönder