1.Başta
Fen Bilgisi ve Matematik öğretmeni ihtiyacını karşılamak için 1978 yılında
76.000 lise mezunu gencin 45 günlük eğitime tabi tutularak
öğretmen olarak atanması.(O yılda atanan bu şekildeki öğretmen sayısı toplam
öğretmenin %40’na tekabül ediyordu.)
2.Öğretmen
okulundan mezun olanların öğretmen olarak atanması.
3.Liseden
sonra 3 yıl üniversite eğitimi ile öğretmen olunabilirken sonra 4 yıla çıkması,şimdi de 5 yıla çıkmış olması.
4.2 yıllık ön lisans ile sınıf
öğretmeni olunurken eğitim yılının 4 yıla çıkarılmasıyla birlikte 1996 yılından itibaren sınıf öğretmeni ihtiyacını karşılamak için
her türlü fakülte mezununu sınıf öğretmeni olarak alınması.
5.Her
yıl yinelenen alan değişikliğinin yapılması.(Önce öğretmen alanı dışında
istihdam edilir, dilediği kadar orada çalıştıktan sonra esas alanına geçer.)
6-4+4+4
eğitim sisteminden dolayı fazlalık veren sınıf öğretmenliği fazlalığını eritmek
için sınıf öğretmenlerin- Fen Bilimleri,Matematik,İngilizce,Beden eğitimi...vb-
yan alanlara geçme imkanının verilmesi.
7.Bir zamanlar önce sözleşmeli
sonra kadrolu öğretmen alımının yapılması.
8.Olmayan ya da herhangi bir sebeple izinli,raporlu..vb
durumlara ücretli öğretmen çalıştırılması.
9.Bir bölgede öğretmen ihtiyacı
varken diğer taraflarda öğretmen fazlalığı.
10.İhtiyaç olsun ya da olmasın her
branştan 2.öğretimlerle birlikte yeni mezunlar verilmeye devam edilmesi.
11.Mezun olup atanamayan
öğretmenlerin atanma istekleri ve bolluğu.
12.Günümüzde pek uygulanmasa da vekil
öğretmenlik
13.Atanmadan önce memleketin her
yerinde çalışırım sözünün atandıktan sonra yön değiştirmesi.
14.Başta eş durumu olmak üzere özür
grubu atamalarda sürekli öğretmen sirkülasyonunun olması.
15.Zorunlu hizmet görevini yapmaktan
bazılarının mahrum kalması.(Sürekli yukarı çekilerek bazısı bu görevi
yapar,bazısı bu hizmetten mahrum kalır.)
16.20-30 yıl arasında yöneticilik
yaptıktan sonra yöneticinin asli görevi olan öğretmenliğine dönmesi.
17.Her türlü öğretmenliğin okurken
değil de göreve başladıktan sonra öğrenilmesi.
Not:Yukarıdaki yazı
bilgi amaçlıdır. Kişi ve kurumları eleştiri ve tenkit amacı taşımaz. Görev
verenler bir ihtiyacı gidermek için verir. Görev alanlar da ihtiyacı olduğu için
alır. Alan dışından gelip de çok başarılı olunabileceği gibi , alan içinden gelip
de insan başarılı ve verimli olmayabilir. Bildiğim bir şey var 5-10 yıl
sonrasını planlayacak hedefimizin olmaması, varsa da uygulanmaması. 29/08/2015
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder