21 Aralık 2015 Pazartesi

1978’den günümüze öğretmen alımı ve yetiştirme serüvenimiz


1.Başta Fen Bilgisi ve Matematik öğretmeni ihtiyacını karşılamak için 1978 yılında 76.000  lise mezunu  gencin 45 günlük eğitime tabi tutularak öğretmen olarak atanması.(O yılda atanan bu şekildeki öğretmen sayısı toplam öğretmenin %40’na tekabül ediyordu.)
2.Öğretmen okulundan mezun olanların öğretmen olarak atanması.
3.Liseden sonra 3 yıl üniversite eğitimi ile öğretmen olunabilirken sonra  4 yıla çıkması,şimdi de 5 yıla çıkmış olması.
            4.2 yıllık ön lisans ile sınıf öğretmeni olunurken eğitim yılının 4 yıla çıkarılmasıyla birlikte    1996 yılından itibaren   sınıf öğretmeni ihtiyacını karşılamak için her türlü fakülte mezununu sınıf öğretmeni olarak alınması.
5.Her yıl yinelenen alan değişikliğinin yapılması.(Önce öğretmen alanı dışında istihdam edilir, dilediği kadar orada çalıştıktan sonra esas alanına geçer.)
6-4+4+4 eğitim sisteminden dolayı fazlalık veren sınıf öğretmenliği fazlalığını eritmek için sınıf öğretmenlerin- Fen Bilimleri,Matematik,İngilizce,Beden eğitimi...vb- yan alanlara geçme imkanının verilmesi.
7.Bir zamanlar önce sözleşmeli sonra kadrolu öğretmen alımının yapılması.
8.Olmayan  ya da herhangi bir sebeple izinli,raporlu..vb durumlara ücretli öğretmen çalıştırılması.
9.Bir bölgede öğretmen ihtiyacı varken diğer taraflarda öğretmen fazlalığı.
10.İhtiyaç olsun ya da olmasın her branştan 2.öğretimlerle birlikte yeni mezunlar verilmeye devam edilmesi.
11.Mezun olup atanamayan öğretmenlerin atanma istekleri ve bolluğu.
12.Günümüzde pek uygulanmasa da vekil öğretmenlik
13.Atanmadan önce memleketin her yerinde çalışırım sözünün atandıktan sonra yön değiştirmesi.
14.Başta eş durumu olmak üzere özür grubu atamalarda sürekli öğretmen sirkülasyonunun olması.
15.Zorunlu hizmet görevini yapmaktan bazılarının mahrum kalması.(Sürekli yukarı çekilerek bazısı bu görevi yapar,bazısı bu hizmetten mahrum kalır.)
16.20-30 yıl arasında yöneticilik yaptıktan sonra yöneticinin asli görevi olan öğretmenliğine dönmesi.
17.Her türlü öğretmenliğin okurken değil de göreve başladıktan sonra öğrenilmesi.
Not:Yukarıdaki yazı bilgi amaçlıdır. Kişi ve kurumları eleştiri ve tenkit amacı taşımaz. Görev verenler bir ihtiyacı gidermek için verir. Görev alanlar da ihtiyacı olduğu için alır. Alan dışından gelip de çok başarılı olunabileceği gibi , alan içinden gelip de insan başarılı ve verimli olmayabilir. Bildiğim bir şey var 5-10 yıl sonrasını planlayacak hedefimizin olmaması, varsa da uygulanmaması.  29/08/2015

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder