-Sana birini soracağım. Nasıl biri?
-Hangi yönden soruyorsun?
-Her yönüyle?
-Ben o dediğin kimseyi yeterince tanımıyorum.
-Ben tanıyorum yetmez mi?
-Tanıyorsan bana niye soruyorsun?
- Ben çözemedim. Özelliklerini söyleyeyim. Sen bana değerlendir.
-Tanırım dediğinle alışveriş yaptın mı? Yolculuk yaptın mı? Komşu oldun mu?
-Bir müddet yedim, içtim, birlikte çalıştım.
-Söyle şimdi özelliklerini ve yaptıklarını.
-Çok nazik ve kibardır. Konuşurken mangalda kül bırakmaz. Arkadaş canlısı bir imaj çizer. Seni her konuda destekler. Bilgi ve donanımı güzel.
-İyi bir adama benziyor.
-Dinle biraz... Yanında olmayan kişi aleyhinde atar tutar. Kötüler de kötüler. Ardından hasımvari konuşur.
-Gıybet, dedikodu belki de iftira bol anlaşılan.
-İşin garibi kötülediği insanla telefonla görüşürken ya da yüzyüze görüştüğü zaman başlıyor o kimseyi övmeye. Hemen nazik, kibar ve iyiliksever profili çizmeye başlıyor. Bir türlü anlayamadım; gıyabında kötülediği adam iyi biri mi, kötü biri mi diye.
-Anlattığı adam kötü mü, iyi mi bilmem ama, senin bu dediğin kimse çift kişilik taşıyor. Nabza göre şerbet veriyor. Gününü gün edip vaziyeti idare etmeye çalışıyor. Ama şunu bil ki, senin yanında başkasını kötüleyen, aleyhinde konuşan kişi, başkasının yanında da seni kötüler, aleyhinde konuşur. Bu tiplere güvenme, fazla sır verme. Bu tipler adam yokken mangalda kül bırakmazlar, karşılaştıkları zaman da kuzu kesilirler. Herkesi idare etme yoluna giderler. İki yüzlü, hatta çokyüzlüdür. Belli etmez ama iyi bir hesap adamıdırlar. Aynı zamanda kincidirler. Sana iyi davranması gücüyün devam ettiği kadardır. Senden faydalanamayacağını/zarar gelmeyeceğini kavradığı zaman sana da dişini göstermeye başlar. Yine uzaktan gösterir dişini. Namerttir. Halihazırda sana gülücük dağıtmaya devam eder. Yine böyleleri hayatta risk almazlar. Böyleleri hep beklenti içerisindedir. Bir yere gelmek için sana takoz olmaya çalışır ama geri planda çalışır. Sana karşı da "Efendim şöyle iyisiniz, böyle iyisiniz" yağcılığını devam ettirir. Aslında yerinde de gözü vardır. Dosdoğru hiçbir şeyde gözü yok gibi davranır ama içi koftur. Hele aleyhinde konuştuğu insanı görünce 40 yıllık dostmuş gibi davranması yok mu? Gerçekten tehlikeli biri olduğuna o zaman karar veriyorsun. Kendisi bir beklenti içerisindeyken referans arayışına girer. Aleyhte değerlendirilebilecek davranışlarını törpüler. Geri planda iz bırakmaz. İşi oluncaya kadar da kirli çamaşırlarını örter. Döneklikte de üstüne yoktur. Böyle zamanlarda gerçek düşüncelerini ortaya çıkarmaz. Yanlarında iyi bir tasdikçidir. Asla kendileri olamazlar. İnanmadığı, sevmediği insanların yanında onlardanmış gibi görünmede çok mahirdir.
-Böylelerinin sayısı çok mu toplumda
-Maalesef ganimet gibi.
-Bu tiplere ne denir?
-Onu da sen bul. Çok hazır yiyici olma.
-Bu hastalık yahu.
-Evet hastalık. Adını bilmiyorum ama akıllı geçinme hastalığı olabilir.
-Tedavisi var mı bunun?
-Menfaatın, ikiyüzlülüğün ve beklentinin sonucunda oluşan bu hastalığın maalesef tedavisi yok. Olsa olsa sağlam bir iman tedavi edebilir.
-Bunlar bu yaptıklarının farkında mıdır?
-Adı gibi farkında. Sadece farkına varmadıkları, başkasını kandırmaya çalıştığını başkasının bilmediğini sanması.
-Bu, bir kişilik bozukluğudur.
-Evet.
-Toplum ve İslam dünyası böylelerinden çok çekmiştir. Hala da çekmektedir.
-Hadi bu hastalığın adını söyle.
-Dedim ya söylemem. Sen bul.
-Allah böylelerinin şerrinden korusun cümlemizi.
-Amin...
17/11/2015
30 Kasım 2015 Pazartesi
İnsanoğlu dışlanmayı görsün
-Efendim! İnsan niçin şiddete, teröre bulaşır? Bunu aklım almıyor.
-Her bir şiddetin, terörün değişik çıkış sebepleri vardır. Bunu hazırlayan sebepleri iyi irdelemek lazım.
-Var mı bir görüşün? Sence sebepleri nelerdir?
-Dışlanma, horlanma, ötekileştirilme, küçümsenme, onuruyla oynanma, hakaret, değer vermeme, kan, gözyaşı ve silahların içerisinde ve gölgesinde yaşama, baskı, şiddet, cebir, alaya alma, değer vermeme, sahipsizlik, dışlanmışlık hissi, kaynaklardan eşit bir şekilde faydalanmama, doğuştan gelen evrensel haklardaki kısıtlamalar, sevdiklerinin gözönünde işkenceyle öldürülmesi. ..vb. insan onurunu zedeleyen, inciten her şey bir sebep olabilir.
-Amma da çokmuş sebepler. Terör örgütü sayısından daha fazla sanki. -Maalesef öyle.
-Peki terörle nasıl başa çıkılır?
-3 "t" ve bir de "s" metoduyla.
-Nedir onlar?
-Tespit-teşhis-tedavi-samimiyet yöntemleriyle.
-Ne demek bunlar?
-Önce terörü doğuran nedenler tespit edilmeli. Sonra ne şekilde tedavi edileceği teşhis edilmeli. Ardından tedaviye başlanmalı. Tabii bütün bunları yaparken her şeyden önce çözmede insanların, devletlerin samimiyet testinden geçmeleri gerekiyor. Aslında hepsinin ve her şeyin ilacı, samimiyettir. İnsanoğlu ve onun örgütlü hali samimi olsun. Dünyada terör diye bir şey kalmaz. Her bir devlet tıpkı insanların dediği gibi " Bana dokunmayan yılan bin yaşasın" modunda yaşıyor. Terör kime uğruyorsa o basıyor çığlığı. Diğerlerinin kulakları tıkalı. Hatta içten bir "ohh" çekiyor.
-Bu durumda suçlu kim/ler?
-Batılı devletler.
-Onlar ne yapıyorlar ki?
-Açgözlülüklerine dünyayı kurban ettiler.
-Nasıl yani?
-Kendi halklarının mutluluğu için önce birbirleriyle kıyasıya çarpıştılar. Sonunda dünyayı sömürmenin önündeki en büyük engeli tespit ettiler. O kalkmadan sömürme ve akabinde kendi halklarına ekonomik refah gelmeyecekti. Önlerindeki en büyük engelin Osmanlı olduğu kanaatine varıp bir araya geldiler. Osmanlıyı lime lime ettiler. Yok ettikleri Osmanlı'dan sonra küçük küçük devletler kurdular. Atadıkları emir erleri sayesinde sömürdükçe sömürdüler. Hala da doymadılar. Pastadan daha fazla pay almak için şimdi de kendi elleriyle getirdikleri hanedanlıkları yok etmek için önce terörü musallat ettiler. Terörü bahane edip ülkeleri yeniden işgal ettiler. Bugün Ortadoğu'da ve Afrika kıtalarında neredeyse devlet bırakmadılar. Devletsiz kalan ülkeler sözde devletler sayesinde suç ve teröre bulaştılar. Böylece hepsine terör belasını sardılar. Bu terörü rakiplerimize karşı kullanırız dediler. Bu hesapları uzun süre devam etti. Bu çağda kontrollerinden çıkan terör uluslararası bir güç oldu. Herkesin korkulu rüyası oldu.
-Bu teröristlerin dini ve inancı ne?
-Ne farkeder şu inançtan ve dinden olması. Terör terördür. Nasıl ki paranın dini, imanı olmazsa, terörün de dini olmaz. Ortamını oluşturduğun zaman her yerde çıkar. Tabiat boşluk kabul etmez. Nerede bir boşluk bulmuşsa orada terör ortaya çıkar. Bombalar kendine dönünce de eyvah der ama iş işten geçmiştir. Bu gün maalesef teröristlerin çoğu İslam ülkelerinden çıkmaktadır. Çünkü bu ülkelerin çoğunda ya devlet yoktur. Ya da halkına yabancı baskıcı rejimler iş başındadır.
-Türkiye'deki terör için ne dersin?
- Doğu ve Batı arasında bir denge unsuru olan Osmanlı, Türkiye olarak neşet etmiştir. Bilirler ki," Aslan düştüğü yerden kalkar." Ayağa kalkıp eski günlerine dönmemesi için terörü başımıza bela ettiler. Kurulan bir devlet 100 yılda bağımsız olur. Bizim 100.yılımız yaklaşıyor. Var güçleriyle boğmaya çalışıyorlar. Kendi içişlerini halledemeyen bir ülke ilerleyip gelişemez. Çünkü içini sağlama alan bir Türkiye'yi kimse tutamaz. Yönünü dışarıya döndürür. Osmanlı'dan koparılan diğer devletler 1960-70'lerde özgür oldular. Tam bağımsızlık için 100 yıl gerekiyor.
-Terörü çözmek için ne yapılmalı?
-Yukarıda dediğim gibi devletler özelllikle super devletler terörü çözmede samimi olmalılar. Herkes benim teröristim iyi, seninki kötü mentalitesinden vaz geçmelidir. Terörist avına çıkıp sivrisinekle uğraşmaktan ziyade esas hedef bataklığı kurutmak olmalıdır. Bunun için de terörün doğuşunu hızlandıran etmenleri yok etmekten başlanmalıdır işe.
-Dünyanın işi zor desene.
-Zor da ne zor. Böyle giderse insanın insanları yok ettiği bir asır olacaktır bu asır. Hiç bir asırda terör vasıtasıyla, bombalamalarla bu kadar insan ölmemiştir. Bu asır insanlığın yüz karası olarak tarihe geçecektir. Güya bu çağın adı, bilgi çağı olarak geçmektedir. Olgunlaştıracağı yerde insanlığı nereye sürüklemektedir.
-Bir de cehalet her kötülüğün anası derler. Gördüğüm kadarıyla bu çağın sorunu çok bilmek ya da bildiğini sanmaktan ve bildiğini kötüye kullanmaktan ibarettir.
-Burada hatırlanmaz mı Yunus. Ne demişti asırlar öncesi:
İlim ilim bilmektir
İlim kendin bilmektir
Sen kendini bilmezsin
Ya nice okumaktır
-Şimdi senin bu anlattıklarından terörü desteklediğini mi anlamam lazım.
-Bu kadar anlattığımdan sen bunu mu anladın?
-Niye kızıyorsun da?
-Git işine Allah aşkına. 17/11/2015
Okul müdürleri ne iş yapar?
-Kardeş, siz okul müdürleri ne iş yaparsınız? Gördüğüm kadarıyla çok az bi derse giriyorsunuz. Oturup oturup geliyorsunuz.
-Görev tanımında yazılı olan görevleri ve diğer görevleri de yapmak.
-Diğer görevler derken…
-Uzun hikaye efendim.
-Merak ettim baya. Neymiş o?
-Hikaye uzun ama.
-Olsun merak ettim gerçekten.
-O zaman madem dokundun. Şimdi bin ah işit.
*
★ Diğer görevleri arasında çocuk bakıcısı bulmak vardır.
-Hocam, günaydın!
-Günaydın hoca hanım.
-Hocam rahatsız ediyorum. Bir sıkıntım var.
-Hayırdır hoca hanım.
-Biliyorsun ben eşimden ayrıldım. 6 aylık çocuğum var. Bakıcım var. Fakat ben okuldayken eski eşim eve gelir çocuğumu kaçırır diye endişe ediyorum. Bu yüzden çocuğu okula getireceğim. Orada bakıcı bulabilir miyiz?
-Hocam çocuğu getirin bir bakıcıya bakalım. Bulamazsak gerekirse biz bakarız.
İş başa düşünce müdür kolları sıvar. Önce mahalle imamını arar, bir dadı bulsun diye. İmam, "Hocam biz bakarız. Problem değil." Ne kadar istersin? dendiğinde İmam, hocam hayrımız olur." Cevabı verir.
Aranan dadı böylece bulunur.
★Öğretmen ya da personel gelemediği zaman izin kağıdı hazırlamak.
★Herhangi bir sebeple boş geçen dersleri doldurmak.
★Hizmetlinin maaş bittiğinde para temin etmek. ( Geri dönüşü ne zaman olur Allah bilir.)
★Okulun çatısı akarsa- ki akar- takım elbisesiyle kiremit aktarmaya çıkmak.
Bayan hizmetli koşarak gelir:
-Hocam, kömür odası akıyor.
-Yapamaz mısın?
-Ben çatıya çıkamam, yükseklik korkusu var.
-Merdiven var mı?
-Buluruz.
Kiremit var mı?
-Var.
-Merdiveni koy, kiremitleri getir. Uzat bana. Yağmur yağdığında bir bak. Akarsa haberim olsun.
-Akmıyor hocam.
* Geriye veya geleceğe dönük istatistiki bilgileri anlık bulup ilçe MEM’e bildirmek.
İstatistikler arasında;
1. Son 3 yılın aylık bazda elektrik, su, yakıt sarfiyatı
2. Son 3 yıl içerisinde mezun öğrencilerin ne iş yaptığını tespit etmek.
3. Son 3 yılın öğrenci sayıları
4. Mayıs ayında öğretmen ve personelden devamsızlık yapanların isimleri ve sayıları.
5. Önümüzdeki yıl okul öncesi çağına gelen öğrencilerin sayıları. (Nüfus müdürlüğüyle irtibata geçeceksin. Artık insaflarına kalmış. Genelde bilgi vermiyorlar. Ya da tek tek kayıt alanını dolaşacaksın)
6.Önümüzdeki yıl okula başlayacak nüfus sayısı.
7. Mahallede okul çağı dışına çıkmış fakat okur yazar olmayanların sayı ve isimleri.
8.Okulun son 3 yıllık başarısı.
9.Son 3 yıllık disiplin olayları
10.Okula yeni başlayan öğrencilerin anne ve babalarının ne iş yaptığı, hangi işte çalıştığı, SGK’ının olup olmadığı, iş adresi.
11. Aşağıda adı soyadı ve ili yazılı vatandaşın okul kayıtlarınızın geriye dönük taranarak okulunuzda geçmişte kaydının olup olmadığının araştırılıp saat 14.00’e kadar bilgi verilmesi.
12.Okul personelinin taranarak formasyon almayanların isimlerinin tespit edilerek İlçe mem özlük bürosuna saat 12.00’ye kadar isimlerinin bildirilmesi.
13. Aşağıda adı soyadı yazılı kişinin okulunuzdan alacağı varsa kişinin mal varlığına haciz konduğundan ilgili kişi ya da kuruluşun kurumunuzdan alacağının mahsup edilmesi.
* Öğretmen için en uygun ders programını yapmak. Nöbetçi olduğu gün dahil ders aralarında boşluğun olmamasına dikkat etmek. Haftalık ders saatine göre mutlaka boş gün ayarlamak.
* Okula ilk önce gelmek. En son terk etmek.
* Hafta içi-hafta sonu denk gelen çelenk törenlerine mutlaka katılmak. Hazırlanan sirküyü imzalamak.
* Bitmek-tükenmez bilmeyen ve sayısı belli olmayan müdürler kurulu toplantısına katılmak. (Müdür birden fazla kurumun müdürlüğünü yaparsa birinden çıkıp diğerine gitmesi gerekir.)
* Hiçbir yetkisi ve gücü olmadığı halde okulun başarısızlığının hesabını vermek.
* Kar tatili, idari izin vb nedenlerle okullar tatil edildiğinde okulu beklemek.
* Öğrenci herhangi bir sebeple rahatsızlanır veya özel bir durum olur da evine gitmesi gerekiyorsa araç temin ederek evine kadar öğrenciye eşlik etmek. Anne evde yoksa çocuğun akrabalarını çocuktan öğrenerek dolaşmak.
* Herhangi bir nedenle aile aranacaksa iletişim için müdürün operatörünü kullanmak. Çünkü okul telefonu 9 ve GSM operatörlerine kapalıdır. Evlerde de zaten ev telefonu bulunmaz. (Veliyi bir defa aradın mı artık okulla iletişim müdürün cebiyle sağlanır. Çocuğum bugün okula gelmeyecek,izin ver. Ders kaçta biter. Servis çocuğumu almadan gitti. Servisçi ayakta yolcu alıyor…vs)
* Servis parasını toplayamayan servisçinin parasını temini için okul müdürü olarak yardımcı olmak.
* Sportif faaliyet gibi turnuva maçlarına öğrenci götürmek ya da MEM’in düzenlediği etkinliklere belirtilen sayı kadar öğrenciyi için araç temin etmek.
* Kırılan kapı, pencere vb durumlarda tamiri için bu işlerden anlayan öğretmen bulmak.
* Okulun boya , badana vb onarımlar için ödenek istemek. Ödenek gelmediği takdirde-ki gelmez- mahalli imkanları devreye sokmak. Bu vesileyle öğrenci ve velilerden yardım istendiği takdirde peşinen inceleme ve soruşturma geçirmeyi kabul etmek ve ifade vermek.
* Mahalle, sokak gezerek okulun kayıt alanını belirlemek.
* Okula devam etmeyen ve çocuğunu okula göndermeyen velinin evine giderek veliyi ikna etmeye çalışmak. En son aşamada Kaymakamlık tarafından tahakkuk ettirilecek cezayı tebliğ etmek. Veliyi ikna edememe, okula göndermemeyi raporlamak. Veliyi ikna için yapılanları ayrıca raporlamak.
* Okulda meydana gelen herhangi bir olumsuz durumla ilgili okulu ve personeli dışarıya karşı korumak.
* Önümüzdeki 5 yılın stratejik planını hazırlayarak ekibe imzalatmak.
* Her yıl forma mı yoksa serbest mi olsun diye velilere anket yapmak. Anket sonucuna göre ortaya çıkan forma seçeneğini takip etmek. Günlük farklı kıyafet giyen öğrencilerle karşı karşıya gelmek.
* Yönetiminde olmamasına rağmen Okul-Aile Birliğinin gelir-gider defterini tutmak. Birlik başkanı adına sekretarya işlerini yürütmek.
* Veliye, öğrenciye, çevreye ve amirlerine karşı okulun iyi bir okul olduğunu anlatmak, onları ikna etmek.
* Okulun acil harcamaları için hesaptan çekilinceye kadar cebinden para harcamak.
* İl-İlçe düzeyinde yapılacak tüm bayramlara yanında bir bayan bir erkek öğretmenle birlikte katılmak.
* Alo 147, bilgi edinme dolayısıyla hakkında yapılan şikayetler için hazır ve tetikte olmak.
* Mesleği icabı dayak yerse –ki eksik olmaz- sineye çekerek fedakarlık yönünü hep ön planda tutmak.
* Her 4 yılın sonunda okulun en kıdemlisi, en kıdemsizi, öğretmenler kurulunca seçilen iki öğretmen , okula imza dışında uğramayan birlik başkanı, başkan yardımcısı, okul öğrenci meclis başkanı, ilçe milli eğitim müdürü ve iki şube müdürü tarafından yeterli olup olmadığı hususunda evet-hayır yarışmasına katılarak puanlanmak.
* II.III. basamak hastanelerine sevk yaptırmak isteyen fakat dersi olan öğretmenin sevk kağıdını alarak I.basamak sağlık ocağına gitmek. İlgili yere sevk yaptırmak. (Bu görevimiz maalesef sevk olayı kalktığından kendiliğinden kalkmıştır. İçimde hissettiğim boşluğun bundan kaynaklandığını tespit ettim.)
* Okul çevresine gelen yabancıları okuldan uzaklaştırmak için şerrinden emin olmak amacıyla yılanı deliğe girdirmeye çalışmak.
* Okul çevresinde satışa gelenlere –Yalova Kaymakamı misali- izin vermemek.
* Okul ve çevresinde meydana gelebilecek her türlü kavgayı önlemek ve aralamak.
* Okulda herkese gösterdiği hoşgörü ve ilgiyi evinde çocuklarından esirgemek.
* Kendisinden fazla ücret alan personelinin çizelgesini hazırlayıp sisteme girmek.
* Sendika kararı gereğince personel serbest kıyafetle gelirken takım elbise ve kravatıyla okulu temsil etmek.
* Ders defterini doldurmayan öğretmenin peşinden koşmak.
* Vatandaşın doğuştan gelen diploma kaybetme hakkına saygı göstermek. Kaybettikçe yerine gecikmeden belge hazırlamak.
* Yoldan geçen vatandaşın acil fotokopi ihtiyacını karşılamak.
* Okula herhangi bir sebeple katkıda bulunmuş hayırsever ve yakınlarını hoş tutmak, gönlünü almak, ziyaret etmek.
* Herhangi bir sebeple okulun temizlikçisi, kaloriferi yakanı olmadığı takdirde hizmetli temin etmek. Yokluktan çalıştırdığı kişiye yaptıramadığı sigortadan dolayı daha sonra SGK’dan şahsına çıkan zimmeti ödemek, gerekirse hakim karşısına çıkmak.
* Amiri kurumunu ziyaret ettiğinde ilk başta karşılamak, giderken de en sonda uğurlamak.
* Eğitim ve öğretim açılmadan önce dağıtıcı firmanın getireceği okul kitaplarını dört gözle beklemek. ( Ne zaman geleceği dağıtıcı firmanın insaf ve inisiyatifindedir. 7 gün 24 saat hazır ve tetikte olmak zorundadır.)
* Dağıtıcı firmanın getirdiği kitapları saymadan kabul edip imzalamak. Fazla bırakılanları aracına yükleyerek firmanın deposuna götürmek. Eksik olanları depodan almak. Daha da olmazsa diğer okullarla irtibata geçip oradan almak.
* Öğrenciler gelmeden kitapları poşetleyerek hazırlatmak, hazırlatma imkanı yoksa kendisi hazırlamak.
* TEOG, YGS kursları açmak için planlama yapmak. Öğretmen bulmak. Bulduğu öğretmenlere iki kat ücret tahakkuk ettirirken avucunu yalayıp ara ara fesubhanallah çekmek.
* Okulun ahengini bozan, yaramazlık yapan öğrencilerle günlük hemhal olmak. İyi öğrencilere vakit ayıramamak.
* Okulun sorunlarıyla ilgili yardım ve destek amacıyla yetkililerle yapılan görüşmelerde “ hocam bize sorun getirme, okulun sorunu olmazsa sana ihtiyaç olmaz. Bu meseleleri yerel imkanlarla çözeceksin. Eğer yapamayacaksan istifa denen bir mekanızma var.” Sözlerine hazırlıklı olmak.
*”Okullar tatil, siz tatillerde okula niye gidersiniz. Ne iş yaparsınız” diyenlere cevap vermek.
* Her resmi tatil olduğunda “yine tatilsiniz,hadi iyisiniz, yav bu okullarda sürekli tatil” diyenlere cevap hazırlamak.
* Eşinden ayrılma noktasına gelen eşlerle görüşme yapıp arayı bulmaya çalışmak.
* Oğluna, çalışan eş arayan anne babalara bekar öğretmenleri göstermek.
* Okulun tuvaletleri tıkandığında belediyeden bir tanıdık bulup açtırmak.
* Kantincinin kazanabilmesi ve okula olan kirasını verebilmesi için öğle arasında ve teneffüs aralarında öğrencileri dışarıya salmamak.
* Okulun tapu-kadostro bilgilerini tapudan çıkartmak.
* Okul mer'a arazisi üzerine yapılmışsa hazine arazisine dönüştürmek için ilçe mem, belediye, tapu dairesi arasında mekik dokumak. İl Tarımdan inceleme için gelecek görevliler için araç tahsis etmek, araç temin edilemeyecekse araç bedeli olan 50 TL hazırlamak. Ayrıca gelecek kişilerin inceleme bedelini ayarlamak, mer'a arazisi kullanıldığından son 10 yılın ot bedelini belirlenen hesaba yatırmak.( Sağolsunlar günlük yevmiyeden feragat ettiler. Ama ot bedeli yatırıldı.)
-Daha sayayım mı kardeş?
-Valla yeter. Kafam şişti.
-Son kez bir şey soracağım. Bu yaptığınız “diğer” görevlerin çoğu eğitim ve öğretimin dışında işler. Sahi siz eğitim ve öğretim yapmaya ne zaman vakit ayırırsınız?
-Bu işlerden arta kalan zamanlarda, vakit kalırsa asıl görevimiz olan işleri yaparız. 18/11/2015
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)