27/04/2016
Çarşamba günü 8.sınıfta okuyan öğrenciler Türkçe, Matematik ve Din Kültürü
derslerinden sınava girdiler lisede daha iyi bir okulda okumak için. Sınavdan
çıkan öğrencilere nasıl gitti diye sordum: " Matematik zordu hocam"
dediler.
Her
çocuğun korkulu rüyası bu Matematik. Bu
güne kadar bu dersle ilgili, "Kolaydı" sözünü hiç duymadım. Matematik=problem, problem=Matematik dense
yeridir. Hiçbir konuda birleşemiyoruz ama Matematiğin zorluğunda biriz ve
beraberiz. Bu ülkenin ortak bir derdi var. Hele şükür! Sorun; dersin kendisinde
mi, hocasında mı, müfredatta mı?
Bilemedim gitti.
2015-2016
yıllarında yapılan sınavlardan Matematik net ortalamalarına bir bakalım: 2015
TEOG sınavında öğrenciler 20 Matematik sorusundan ortalama 7,6 net, 2016 YGS Matematik sınavında öğrenciler 40
sorudan 7,9 net, 2015 LYS Matematikte 9,72 net,
2015 LYS Geometride ise 3,78 net
yapabilmişlerdir. 2012 PISA(Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Progr.)
sonuçlarına göre Türkiye 65 ülke
içerisinde Matematikte 42.sırada.
Ben
Matematik özürlüyüm. Fakat yukarıdaki istatistiğe bakarsak bu özürden
Türkiye’de baya nasibini almış görünüyor. Eğitimimiz SOS veriyor. Matematik ise
eğitim sistemimiz içerisinde en altlarda yaşam mücadelesi veriyor. Derdim bu
dersi öğrenemediğimizdir. Bildiğim kadarıyla bu ders ortaokullarda haftada 4
saat iken 5 saate, liselerde ise 6 saate çıkarılmıştır. Öğrenci ilave olarak
okullarda açılan yetiştirme kurslarına katılıyor, etüt merkezlerine gidiyor,
özel ders alıyor. Aldığı yardımcı kaynağın haddi hesabı yok. Sonuç, sıfır elde
var sıfır idi eskiden. Şimdi eksiye doğru
gidiyoruz. Hem de tam gaz geri vitesle.
Ben
burada en düşük net ortalaması olarak Matematiği konu edindim. Diğer
derslerimizde de durum pek iç açıcı
değil. Sorunu çözmek için isterseniz tüm dersleri kaldıralım yerine hep
Matematiği koyalım. Sonucun değişeceğine ihtimal vermiyorum. O zaman çözümü
nerede arayacağız?
Matematik
özürlü birisi olarak bu dersle ilgili öneride bulunmayı kendimi yeterli görmem.
Fakat bu ülkede herkes bilmediği ve
anlamadığı alanda konuşuyorsa ben de birkaç kelam etmek isterim bu konuda: Bir
defa başarının temelinde sevme vardır. Öğrenci bir dersi sevmezse asla o
dersten başarılı olamaz. Ders saatlerinin
artırılmasına ve takviye derslere
rağmen hala mesafe alınamıyorsa bu dersin müfredatı ağırdır, hafifletilmesi
gerekir. Konular -gelişmişlik seviyesine göre- öğrencilerin seviyesinin
üzerinde olabilir. Öğretmen öğrencinin seviyesine inemiyor olabilir. Bir yılda
öğrenilecek konu sayısı fazla olduğundan tam öğrenilmeden ve hazmedilmeden
diğer konuya geçilmiş olabilir. Teori olarak öğrenilen bu dersin pratiğe
dönüştürülmemesi de öğrenme eksikliklerinden biri sayılabilir. Öğrendiği konuların günlük
hayatta nerelerde kullanılacağını bilmemesi öğrenciyi dersten uzaklaştırabilir.
Öğrencinin sayısal zeka olmaması, öğretmenin
dersi zorlaştırarak öğrencinin özel ders almasına zemin hazırlaması,
öğretmen sirkülasyonunun çok olması ve öğrencinin iyi bir temel almaması… gibi
nedenler sayılabilir.
Önemli
bir ders olan bu dersten öğrencilerimizin başarılı olması için sorumluluğu olan
herkes şapkasını önüne koyup düşünmelidir: MEB’i, öğretmeni, öğrencisi, velisi,
yöneticisi…Hiçbir şey aklımıza gelmiyorsa bile bugünkü metotlarımızı
değiştirelim yeter. Hani adama: “Şu içkilerden hangisi iyi? Tadına bir bak”
demişler ya. Adam ilk şişeden içer içmez: “Şu öbür şişe daha iyi” demiş. “Daha
onun tadına bakmadın, nasıl bildin
deyince adam: “Doğru. Onun tadına
bakmadım. Ama hiçbir şey bu içtiğimden daha kötü olmaz” cevabı verir.
Evet!
Kullanmadığımız diğer yöntemler daha iyi. Bu metotla bırakın net sayısını
yükseltmeyi. Mevcudu korusak daha iyi. Çünkü her geçen gün daha kötüye
gidiyoruz.
Zeka
bakımından dünya çocuklarının içerisinde en önlerde olan bu ülkenin çocuklarını
okullu olduktan sonra bu hale getiren elimizdeki sihirli deynek nedir?
İsterseniz araştırmaya buradan başlayalım. Çünkü kimse burnundan kıl
aldırmıyor. 27/04/2016
*30/04/2016 günü Anadolu'da Bugün Gazetesinde yayımlanmıştır.
*30/04/2016 günü Anadolu'da Bugün Gazetesinde yayımlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder